Genewa 2020

Audi A3 Sportback nowej generacji

Audi zaprezentowało zupełnie nową, czwartą, generację modelu A3 Sportback. Czy auto powtórzy rynkowy sukces poprzedników?

Zaprojektowany od podstaw samochód mierzy teraz 4,34 m długości, 1,82 m szerokości i 1,43 m wysokości. Jest więc dłuższy (o 3 cm) i szerszy (3,5 cm) od poprzednika, bez zmian zachowano natomiast wysokość oraz rozstaw osi (2,64 m).

Nowością są m.in. matrycowe światła do jazdy dziennej MatrixLED i - potężny wlot powietrza obramowany typową dla producenta, chromowaną, ramą Singleframe. Dynamicznego charakteru dodają lakierowane na srebrno listwy zderzaka czy - biegnące przez środek maski - przetłoczenia. W rzucie bocznym dominują mocno pokreślone nadkola, niewielka powierzchnia przeszklona oraz subtelne - chromowane i srebrne - dodatki pokroju ramek okiennych czy relingów.

Reklama

W kabinie znajdziemy kilka nawiązań do nowego Golfa. Wśród nich wymienić można np. dotykowy panel po lewej stronie kolumny kierowniczej. Ciekawe wrażenie robią dysze nawiewów w formie satelitów umieszczonych po bokach kierownicy. Audi z dumą podkreśla, że - pierwszy raz w tym modelu - zastosowano tapicerkę siedzeń wykonaną z przetworzonych butelek plastikowych (PET) ozdobioną kontrastowymi szwami.

Standard to m.in. wkomponowany w konsolę środkową, zwrócony w stronę kierowcy, 10,1 calowy wyświetlacz systemu info-rozrywki oraz cyfrowe zegary. Wśród opcji znajdziemy m.in. rozbudowany Audi Virtual Cockpit o przekątnej 12,3 cala czy wyświetlacz HUD. 

Początkowo europejscy klienci będą mieli do wyboru trzy odmiany silnikowe: benzynowy 1,5 l TSI (150 KM) oraz wysokoprężny 2,0 l TDI w dwóch wariantach mocy (116 lub 150 KM) - wszystkie napędzać mają koła przedniej osi. Standardowo oferowana będzie sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Na życzenie nowe Audi A3 Sportback będzie też można zamówić z siedmiostopniową przekładnią DSG. Producent z Ingolstadt obiecuje, że wkrótce po premierze rynkowej ofertę uzupełnią odmiany z napędem na obie osie quattro oraz wersje zelektryfikowane.

Słabsze odmiany standardowo wyposażone będą w belkę skrętną. Mocniejsze (od 150 KM) korzystać mają z wielowahaczowego zawieszenia tylnej osi. Na życzenie dostępne jest obniżone o 10 mm zawieszenie z adaptacyjną kontrolą tłumienia.

Rynkowemu debiutowi nowego Audi A3 Sportback towarzyszyć ma limitowana wersja - A3 Sportback edition one. Z zewnątrz można ją będzie rozpoznać po dodatkowych elementach w kolorze matowej, szarej platyny, przyciemnionych, diodowych reflektorach Matrix oraz po 18-calowych obręczach kół w kolorze szarym. W kabinie znajdziemy m.in. sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, aluminiowe wstawki ozdobne czy pedały ze stali nierdzewnej.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy