Genewa 2016

Renault Scenic IV zaprezentowane

W Genewie Renault pokazało właśnie nową, czwartą już generację, Scenica. Kompaktowy minivan wyróżnia się dużym prześwitem i... ogromnymi kołami.

Zgodnie z tradycją, nowy Scenic bazuje na rozwiązaniach technicznych Renault Megane. Do budowy auta wykorzystano modułową platformę CMF, w oparciu o którą powstały też Renalt Espace i Renault Talisman.

Nowy Renault Scenic mierzy teraz 4406 mm długości (+40 mm w stosunku do poprzednika), 1865 mm szerokości (+20 mm) i 1653 mm wysokości (+13 mm). O 32 mm zwiększył się też wynoszący 2734 mm rozstaw osi.

Wzorem nowego Espace, który upodobnił się do pojazdów segmentu SUV, Scenic zyskał 40 mm prześwitu, który wynosi teraz równe 170 mm. Duża w tym zasługa standardowych, aluminiowych obręczy kół w rozmiarze 20 cali. Takie rozwiązanie, być może, dodaje autu sportowego ducha, ale zakup nowego kompletu opon w rozmiarze 195/55 R20 może okazać się poważnym finansowym wyzwaniem dla wielu przyszłych nabywców...

Reklama

Stylistyczne nawiązania do Megane odnajdziemy m.in. w kształcie przednich lamp, osłony chłodnicy i zderzaka. Po raz pierwszy w historii modelu zastosowano "dzieloną" przednią szybę podobną do tej, znanej chociażby z Citroena C4 Picasso. Oznacza to, że szyba czołowa przechodzi w boczne trójkątne okienka, które nie otwierają się wraz z drzwiami.

W kabinie wygospodarowano miejsce dla pięciu osób. Tylna kanapa ukształtowana została w taki sposób, by każdy z pasażerów miał wrażenie podróżowania na osobnym fotelu (poprzednik oferował właśnie osobne fotele, z niezależną regulacją). Centralnym punktem konsoli środkowej jest pełniący funkcję pokładowego centrum dowodzenia, dotykowy wyświetlacz systemu R-Link o przekątnej 7 lub 8,7 cala (w zależności od wersji). Pomiędzy przednimi siedzeniami zamontowano przesuwną konsolę pełniącą rolę schowka. Lista opcji obejmuje m.in. kolorowy wyświetlacz HUD, rozbudowany system nagłośnienia marki Bose i panoramiczne okno dachowe.

Klienci będą mieli do wyboru sześć wersji napędowych: cztery wysokoprężne z rodziny dCi (95 KM, 110 KM, 130 KM i 160 KM) i dwie benzynowe TCe (115 KM i 130 KM). Standardowo wszystkie modele oferowane będą z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Wysokoprężne dCi 110 KM i dCi 160 KM będzie też można zamawiać z dwusprzęgłowymi, zautomatyzowanymi przekładniami o sześciu (160 dCi) lub siedmiu (110 dCi) przełożeniach.  Pod koniec bieżącego roku w cennikach zadebiutować ma również prosta  odmiana hybrydowa (auto kumulować ma i oddawać - za pomocą silnika elektrycznego - energię traconą przy hamowaniu) wyposażona w silnik wysokoprężny.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Renault Scenic
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy