Jaguar F-Type SVR z niesamowitymi osiągami
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na salonie w Genewie zadebiutowała najmocniejsza odmiana Jaguara F-Type sygnowana literami SVR.
Auto wyróżnia się dodatkowym pakietem ospojlerowania i wykonanymi ze stopów lekkich, kutymi, obręczami w rozmiarze 20 cali. By zoptymalizować przepływ powietrza pod pojazdem zamontowano dodatkowy komplet osłon aerodynamicznych. Standardowym wyposażeniem jest również aktywny, wykonany z włókien węglowych, tylny spojler.
Samochody - w wersji coupe i kabriolet - napędzane są doładowanym kompresorem silnikiem V8 o pojemności 5,0 l. Jednostka generuje moc 575 KM i rozwija monstrualne 700 Nm. W układzie przeniesienia napędu (na obie osie) zastosowano ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów.
Jaguar F-Type SVR w wersji coupe przyspiesza do 100 km/h w 3,7 s i osiąga prędkość maksymalną równą 200 mph, czyli 322 km/h. Odmiana z otwartym nadwoziem jest o 10 km/h wolniejsza.
W zawieszeniu zastosowano przeprojektowane stabilizatory i komplet sportowych amortyzatorów. O bezpieczeństwo dba komplet ceramicznych tarcz hamulcowych. Jaguar F-Type SVR może się też pochwalić wykonanym z tytanu układem wydechowym.
F-Type SVR można już zamawiać u dealerów brytyjskiej marki. Ceny coupe startują z pułapu 110 tys. funtów. Za kabriolet zapłacić trzeba co najmniej 115,5 tys. funtów. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem bieżącego roku.