Genewa 2015

Car of the Year 2015 – znamy zwycięzcę!

Dzień przed rozpoczęciem salonu samochodowego w Genewie poznaliśmy zwycięzcę konkursu na Europejski Samochód Roku 2015.

Każdego roku niezależne jury wybiera Europejski Samochód Roku. W jego skład wchodzi 58 dziennikarzy z 22 krajów w tym dwóch przedstawicieli Polski. Oceniają oni samochody ze względu na design, komfort, bezpieczeństwo, ekonomiczność, prowadzenie, osiągi, funkcjonalność, ekologię, przyjemność z jazdy oraz cenę.

Chociaż kryteria wydają się uwzględniać wszystkie najważniejsze cechy dobrego samochodu, to w ostatnich latach pojawiło się sporo kontrowersji co do wyborów jury. Zaczęli oni bowiem kłaść przesadnie duży nacisk na jeden tylko element - ekologię. W efekcie w 2011 roku wygrał Nissan Leaf, a rok później duet Opel Ampera i Chevrolet Volt. Co prawda kolejne wygrane należały już do aut, które można spotkać na ulicach (Volkswagen Golf w 2013 i Peugeot 308 w 2014), ale w zeszłym roku na drugim miejscu znalazło się BMW i3, a na trzecim Tesla model S.

Reklama

W tym roku nie ma jednak miejsca na kontrowersyjne eko-samochody. Nominowane auta to modele, które faktycznie wyróżniają się w wielu kategoriach i mają spore szanse na stanie się bestsellerami lub już nimi są.

Jury głosowało na następujące modele: BMW serii 2 Active Tourer, Citroen C4 Cactus, Ford Mondeo, Mercedes klasy C, Nissan Qashqai, Renault Twingo i Volkswagen Passat.

Niekwestionowanym zwycięzcą został nowy Volkswagen Passat z wynikiem 340 punktów, co stanowi przepaść w stosunku do pozostałych nominowanych aut.

Zwycięstwo Volkswagena Passata to już 3 wygrana niemieckiego producenta w konkursie Car of the Year od 2010 roku. W 2013 roku Golf siódmej generacji zdeklasował rywali uzyskując aż 414 punktów (druga Toyota GT86/Subaru BRZ zdobyła 212 pkt. mniej).

Tytuł Samochodu Roku 2010 powędrował do małego Polo, które uzyskało 347 punktów (druga była znowu Toyota - iQ, która tym razem przegrała różnicą tylko 10 punktów).

We wcześniejszych edycjach najbardziej prestiżowego i najstarszego konkursu samochodowego na świecie, zapoczątkowanego w 1963 roku, Volkswagenowi nie wiodło się zbyt dobrze. Jego samochód sięgnął po tytuł COTY tylko raz - w 1992 roku Samochodem Roku został Golf III (zostawiając w tyle dwa inne kompakty - Opla Astrę i Citroena ZX).

Drugie miejsce należy do Citroena C4 Cactusa, który zdobył 248 punktów.

Na najniższym miejscu podium znalazł się Mercedes klasy C z wynikiem 221 punktów.

Klasyfikacja pozostałych nominowanych aut wyglądała następująco:

4. Ford Mondeo - 203 pkt.
5. Nissan Qashqai  -160 pkt.
6. BMW serii 2 Active Tourer - 154 pkt.
7. Renault Twngo - 124 pkt.

Ceny Passata B8 rozpoczynają się od 90 790 zł za wersję Limousine i 95 190 zł za Varianta. Samochód już w podstawowej wersji jest bogato wyposażony, m. in. w trzystrefową, automatyczną klimatyzację, system radiowy Composition Colour z kolorowym ekranem dotykowym, tylne światła LED, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego hamowania po kolizji, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash, system Keyless Go - bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold. Więcej o zwycięzcy Car of the Year 2015 przeczytasz tutaj.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Car of the Year
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy