Genewa 2009

340-konne audi TT RS

Audi zaprezentowało w Genewie oficjalnie najmocnieszą wersję modelu TT oznaczoną RS.

Wcześniej Niemcy pokazywali tylko zdjęcia tego pojazdu.

Audi TT RS jest napędzane pięciocylindrowym, doładowanym silnikiem o pojemności 2.5 l i mocy 340 KM. Silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów, która pośredniczy w przekazywaniu momentu obrotowego (maksymalnie 450 Nm) na wszystkie koła.

Jednostka napędowa nowego audi zapewnia świetne osiągi. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4.6 s (roadster jest o 0.1 s wolniejszy), a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Bez ograniczenia audi mogłoby osiągnąć nawet 280 km/h.

TT RS coupe waży 1450 kg, roadster jest cięższy tylko o 60 kg, co daje godny uwagi stosunek masy do mocy wynoszący odpowiednio 4.3 i 4.4 kg na 1 KM. Audi położyło duży nacisk na utrzymanie masy w ryzach, m.in na szeroką skalę zastosowano aluminium.

Również dzięki stosunkowo niskiej wadze udało się uzyskać relatywnie niskie spalanie. 340-konny silnik zużywa na 100 km średnio 9.2 l paliwa w coupe i 9.5 w roadsterze.

Mocniejsza jednostka napędowa to nie jedyna zmiana w stosunku do audi TT. Samochód otrzymał obniżone zawieszenie (o 1 cm), 18-calowe koła (w opcji dostępne będą 19- a nawet 20-calowe), pod którymi ukryto tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm z przodu i 310 mm z tyłu. Zmiany uzupełniły modyfikacje stylistyczne.

Zamówienia na audi TT RS można już składać. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi | Audi TT | TT RS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy