Volkswagen Golf w nowej wersji wyścigowej

Zbliżony do samochodu seryjnego, ale przygotowany do rywalizowania na torze – tak Volkswagen określa zupełnie nowego, wyścigowego Golfa.

Obecnie w zawodach możemy zobaczyć samochód bazujący na szóstej generacji popularnego, niemieckiego kompaktu. Auta takie biorą chociażby udział w Volkswagen Golf Cup, o którym możecie przeczytać tutaj.

Czas jednak przyszedł na zmianę i na nowy pojazd, bazujący na najnowszej, siódmej inkarnacji Golfa. Co ciekawe, został on przygotowany według wymogów nowej kategorii wyścigowej - TCR (Touringcar Racer International Series). Jej wyróżnikiem jest fakt, że seryjne auta nie wymagają tak ogromnych, jak zazwyczaj, modyfikacji, aby brać w niej udział, co znacząco obniża koszty przygotowania samochodu.

Reklama

Nie znaczy to jednak, że zmian jest mało - auto otrzymało 18-calowe wyścigowe felgi, rozstaw kół szerszy o około 40 cm (w porównaniu z zawieszeniem seryjnego Golfa) oraz charakterystyczny spojler z tyłu. Aerodynamiczne właściwości samochodu podkreślają zarówno splitter z przodu nadwozia, jak i wykonany z włókna węglowego spojler zamontowany z tyłu. Bezpieczeństwo kierowcy zapewniają między innymi fotel kubełkowy z elementami chroniącymi głowę, klatka bezpieczeństwa oraz zbiornik paliwa zabezpieczony zgodnie z przepisami FIA.

Pod maską znajduje się 2-litrowy, doładowany silnik, znany z Golfa R, ale wzmocniony do 330 KM (maksymalny moment obrotowy wynosi 410 Nm). Współpracuje z nim dwusprzęgłowa przekładnia DSG, która przenosi moc wyłącznie na przednie koła.

Nowy wyścigowy Golf jest póki co jedynie koncepcyjnym samochodem, opracowywanym wraz z Seatem (Volkswagen korzysta z doświadczenia nabytego przez Seata podczas prac nad Leonem Cup Racer). Pomimo tego, aby przyspieszyć prace rozwojowe nad nowym samochodem, koncepcyjny Golf weźmie udział w rozgrywanych jeszcze w bieżącym sezonie czterech wyścigach międzynarodowej serii TCR, rywalizując z innymi samochodami wyścigowymi.

Pieczę nad pojazdem będzie sprawował renomowany team Liqui Moly Team Engstler, posiadający wieloletnie doświadczenie w wyścigach samochodów turystycznych. Już pierwszy oficjalny start w zawodach serii TCR pokazał duże możliwości wyścigowego Golfa. W debiucie, za kierownicą nowej wyścigówki Hiszpan Pol Rosell wygrał drugi wyścig serii TCR na austriackim obiekcie Red Bull Ring (w pierwszym wyścigu zajął szóste miejsce).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen Golf | wyścigi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy