Trzy Polo WRC na Mazurach. Będą szybsze rajdówki?

W 71. Rajdzie Polski, siódmej rundzie mistrzostw świata, który zostanie rozegrany w dniach 26-29 czerwca na szutrowych trasach w rejonie Mikołajek i Druskiennik, po raz pierwszy pojadą trzy rajdowe VW Polo WRC.

 Kierowcami fabrycznego teamu Volkswagen Motorsport będą mistrz świata w 2013 roku i lider klasyfikacji generalnej w 2014 Francuz Sebastien Ogier, wicelider Fin Jari-Matti Latvala i czwarty w klasyfikacji tegorocznego sezonu Norweg Andreas Mikkelsen.   

Cała trójka będzie dysponowała 315-konnymi Polo WRC, które zadebiutowały w mistrzostwach świata w poprzednim sezonie. Samochody okazały się świetnie przygotowane i najmniej awaryjne w całej stawce. W pierwszym sezonie w mistrzostwach ekipa z Wolfsburga wywalczyła tytuł w klasyfikacji indywidualnej i producentów.    

 "Rajd Polski jest jedynym w kalendarzu, w którym dotychczas jeszcze nie startowaliśmy. Ale to oczywiście nie ma wpływu na nasze plany. Chcemy zwyciężyć. Mamy świetny samochód, wygraliśmy przecież dziewięć rajdów z rzędu. Moim zdaniem, o ile nie dojdzie do żadnej poważnej awarii, sezon upłynie pod znakiem rywalizacji Ogiera z Latvalą. Rajd Polki zapowiada się bardzo ciekawie, odcinki są szybkie, takie, jakie lubią kierowcy naszego zespołu" - powiedział szef Volkswagen Motorsport Jost Capito.  

 W Mikołajkach VW Polo WRC pojedzie po raz dwudziesty w rundzie mistrzostw świata. W dotychczasowych 19 startach, kierowcy teamu zanotowali 16 zwycięstw, aż 28 razy stawali na podium. Z 343 odcinków specjalnych, wygrali 226.   

"Rajd Polski jest jedynym rajdem w kalendarzu MŚ, w którym Polo R WRC jeszcze nie brał udziału" - powiedział Volkswagen Motorsport Jost Capito. "Ale to nie ma najmniejszego wpływu na fakt, że także tutaj chcemy zwyciężyć. W trzydniowych, intensywnych testach przygotowywaliśmy się do tego wyzwania. Polo R WRC przez cały czas jest samochodem trudnym do pokonania - dziesięć zwycięstw z rzędu mówi samo za siebie. Także umiejętności i forma naszych kierowców w poprzednich rajdach nie pozostawiają nic do życzenia. Jestem przekonany, że cały sezon upłynie pod znakiem rywalizacji Ogiera z Latvalą. I do tego dochodzi jeszcze Andreas Mikkelsen, który w tym sezonie zaliczył doskonałe rajdy i w wieku 25 lat należy już do światowej czołówki kierowców. Jednak nasi przeciwnicy z pewnością zrobią wszystko, aby nas pokonać. Krótko mówiąc: bardzo cieszymy się na Rajd Polski."

Dwa tygodnie przed rozpoczęciem Rajdu Polski zespół Volkswagena starannie przygotowywał się do niego testując Polo R WRC na mazurskich szutrach. Każdy z fabrycznych duetów Ogier/Ingrassia, Latvala/Anttila i Mikkelsen/ Fløene miał do dyspozycji jeden dzień, aby przyzwyczaić się do warunków w okolicach Mikołajek.

Charakterystyczne dla Rajdu Polski są szybkie odcinki na piaszczystym szutrze z licznymi hopkami, częściowo podobne do odcinków w Finlandii, ale trasa nie prowadzi w tak dużym stopniu przez lasy i jest więcej rozgałęzień. Do tego rajd jest uznawany jako niezwykle kapryśny pogodowo - na przykład w zeszłym roku uczestnicy aktualnych Rajdowych Mistrzostw Europy FIA (ERC), podczas zapoznawania się z trasą przed rajdem, ugrzęźli w głębokim błocie.
Liczący 35,17 kilometra długości odcinek specjalny Gołdap będzie rozegrany w 2014 roku po raz pierwszy i z pewnością będzie wielką atrakcją. Spektakularne hopki i dalekie skoki oraz długie zakręty pokonywane na granicy ryzyka stanowią o wyjątkowym charakterze tego odcinka i bez wątpienia wywołają szybsze bicie serca u kierowców i kibiców.

 Nowością dla wszystkich są cztery oesy na Litwie, w tym OS Kapciamiestis, szybki i prowadzący po twardym szutrze. Największą atrakcją będzie jednak najkrótszy odcinek specjalny Rajdu Polski na torze Mikołajki Arena. Liczący 2,5 kilometra "Super Special" leży tuż obok parku serwisowego i będzie pokonywany łącznie cztery razy.

 

PAP

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje