Ubranie kierowcy F1
Czy wiesz, że ubrany w kombinezon kierowca jest w stanie przeżyć aż 35 sekund w temperaturze 840 stopni Celcjusza?
KASK KIEROWCY FORMUŁY 1
Współczesne modele kasków ważą zaledwie 1,25 kilograma, co w znaczący sposób odciąża mięśnie karku zawodnika.
Do produkcji kasków używa się głównie włókien węglowych. Z tego samego materiału budowany jest cały bolid F1.
Zewnętrzna skorupa kasku wypiekana jest w specjalnym piecu ciśnieniowym, a miejsca narażone na szczególne
obciążenia - czyli podstawa i brzegi wizjera - wzmacniane są aluminium oraz tytanem.
Wewnętrzne warstwy powstają z polietylenu, używanego do produkcji kamizelek kuloodpornych. Część kasku stykająca się bezpośrednio z głową kierowcy wykonana jest z kilku warstw niepalnego Nomexu.
KOMBINEZON KIEROWCY FORMUŁY 1
Kombinezon składa się z trzech warstw niepalnego Nomexu. Z tej samej tkaniny wykonuje się również bieliznę zakładaną pod kombinezon.
Całość waży zaledwie 1,9 kilograma.
Szacuje się, że kierowca ubrany w taki kombinezon ma szanse przeżycia aż 35 sekund w temperaturze 840 stopni Celcjusza.
Koszt jednego egzemplarza to około 1200 Euro, przy czym w ciągu sezonu kierowca zużywa przeciętnie kilkanaście kombinezonów.