Toledo na wyścigowe tory

W 2003 roku SEAT powróci na międzynarodowe tory wyścigowe począwszy od European Touring Car Championship (ETCC), serii wyścigów organizowanych przez FIA (Federation Internationale de l'Automobile), które cieszą się rosnącym zainteresowaniem producentów jednych z najbardziej prestiżowych samochodów na świecie. Za kierownicą dwóch SEATów Sport Toledo zasiądą 32-letni hiszpański kierowca, Jordi Gene, który ma bogate doświadczenie w tych mistrzostwach, oraz młody 20-letni Niemiec, Frank Diefenbacher - obecnie jedna z najbardziej obiecujących gwiazd niemieckiej sceny wyścigów samochodowych.

- Ze wszystkich mistrzostw międzynarodowych ETCC najlepiej odpowiadają celom SEATa - twierdzi Winfried Burgert, szef działu sportowego i Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju firmy SEAT. - W tych wyścigach uczestniczą samochody bliższe modelom, które poruszają się po drogach, i odbywają się one w Europie, gdzie znajdują się główne rynki zbytu SEATa. Kolejny plus to znakomity zasięg przekazu telewizyjnego ETCC, ponieważ jest on w programie Rajdowe Weekendy Eurosportu.

Opracowany w całości przez SEAT Sport z myślą o klasie Super Touring, model Toledo przygotowany na mistrzostwa ETCC posiada dwulitrowy silnik o mocy 260 KM, połączony z sześciobiegową, sekwencyjną skrzynią biegów. Samochód z napędem na przednie koła waży 1140 kg.

- Model Toledo został wybrany przede wszystkim ze względu na jego doskonałą aerodynamikę, która daje mu najwyższą prędkość maksymalną ze wszystkich modeli SEATa - a to jest kluczowa sprawa w wyścigach - wyjaśnia Jaime Puig, Dyrektor Techniczny i ds. Sportów Samochodowych w SEAT Sport. - Skróciliśmy również czas jego opracowania, ponieważ Toledo dzieli technologię modułową z Leonem, który osiąga świetne wyniki w wyścigach i którego znamy już bardzo dobrze dzięki zawodom SEAT Leon Supercup, w których bierze udział wersja Cupra R, również stworzona i produkowana przez SEAT Sport.

Reklama

Pierwszy wyścig ETCC 2003 odbędzie się w Hiszpanii 5 kwietnia w okręgu de Catalunya (Barcelona), a kolejne w Magny Cours we Francji (26-27 kwietnia), w Zandvoort w Holandii (10-11 maja), w Brnie w Czechach (24-25 maja) w Donington Park w Wielkiej Brytanii (28-29 czerwca), w Spa w Belgii (26-27 lipca), w Anderstorp w Szwecji (6-7 września), w Oschersleben w Niemczech (20-21 września), w Estoril w Portugalii (4-5 października) oraz w Monza we Włoszech (18-19 października).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sport | Seat | tory | toledo | wyścigowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama