To koniec rajdów WRC?

Nastają ciężkie czasy dla fanów sportów motorowych. Audi wystartuje w Le Mans samochodem z silnikiem Diesla, polskie rajdy czasy świetności dawno mają za sobą, a teraz poważny kryzys dotyka rajdowe mistrzostwa świata.

Z cyklu WRC definitywnie wycofuje się Peugeot. Do historii, podobnie jak dawne B-grupowe 205-tki przejdzie więc 307-tka WRC. Decyzję o całkowitym wycofaniu się podjął również Citroen (obie firmy tworzą koncern PSA). W tym wypadku zapowiedziano jednak powrót na rajdowe trasy z nowym modelem C4 WRC w 2007 roku. Natomiast w najbliższym sezonie niefabryczną Xsarą WRC startował będzie aktualny mistrz świata Sebastian Loeb.

Decyzję o nietworzeniu fabrycznego zespołu podjęła Skoda. Czeskie rajdówki będą wystawiane w tym sezonie przez dwie firmy prywatne.

Reklama

Natomiast gwóźdź do trumny cyklu WRC wbiło teraz Mitsubishi, które właśnie poinformowało o zawieszeniu startów na dwa lata, do ukończenia "planu rewitalizacji, na który przeznaczone będą zasoby ludzkie i finansowe". Firma obiecuje powrót do rajdów na 2008 rok. Przez dwa lata pozostanie nam więc oglądanie Lancerów grupy N...

Począwszy od Rajdu Safari w 1974 roku zespół Mitsubishi zwyciężył w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata 34 razy. Czterokrotnie wywalczył mistrzowski tytuł w kategorii kierowców (w latach 1996 - 1999), raz zdobywając tytuł Mistrza Świata Producentów (w 1998 roku).

Obecnie jedynym sportem, w który zaangażowane będzie Mitsubishi pozostanie Rajd Dakar.

Kto więc pozostaje w cyklu mistrzostw świata? Ford, który również straszył podjęciem decyzji o zakończeniu startów oraz Subaru, które na rajdach zbudowało cały swój wizerunek.

Wygląda na to, że światowa federacja FIA, musi dokonać radykalnych zmian w cyklu WRC. Zawody, w których startują dwie marki nie są godne, by nazywać je mistrzostwami świata...

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mitsubishi | wrc
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy