Qashqai 2014 z kierownicą o dwóch trybach pracy

Gama silnikowa nowego Nissana Qashqai będzie obejmowała cztery jednostki napędowe: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne.

Podstawowy benzyniak, oznaczony symbolem 1.2 DIG-T, rozwija moc 115 KM i maksymalny moment obrotowy 190 Nm. Jak twierdzi producent, dzięki turbodoładowaniu i nowoczesnym rozwiązaniom technicznym mimo skromnej pojemności zapewnia niemałemu bądź co bądź crossoverowi osiągi lepsze niż dotychczas oferowany wolnossący silnik 1.6 l. Jest przy tym od niego elastyczniejszy, bardziej przyjazny dla środowiska naturalnego i oszczędniejszy. Według danych fabrycznych w cyklu mieszanym ma zużywać średnio 5,6 l paliwa na 100 km, czyli o 0,6 litra mniej od wspomnianej jednostki 1.6 l.

Reklama

Latem przyszłego roku w ofercie pojawi się silnik 1.6 DIG-T o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 240 Nm. Co ciekawe, ma on wykazywać identyczny apetyt na paliwo co mniejszy 1.2 DIG-T.

Również zwolennicy diesli będą mogli wybierać spośród dwóch propozycji. Pierwsza z nich to dobrze znana konstrukcja aliansu Nissan-Renault, 1.5 dCi 110 KM, aczkolwiek, jak informuje producent, poważnie zmodyfikowana. Silnik 1.5 dCi szóstej generacji jest lżejszy, pracuje ciszej, z mniejszymi wibracjami, a dzięki zwiększonemu o 20 Nm momentowi obrotowemu również elastyczniej. Jego zmierzone zgodnie z wymogami europejskiej normy średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 3,8 l/100 km.

Topowym silnikiem w nowym Qashqai jest jednostka 1.6 dCi 130 KM z innowacyjnym systemem recyrkulacji spalin, redukującym emisję dwutlenku węgla i szkodliwych związków azotu. Zużycie paliwa: 4,4 - 4,9 l/1200 km (zależnie od sposobu przeniesienia napędu, w cyklu mieszanym).

Wszystkie nowe Qashqai są standardowo wyposażone w system Start/Stop (uruchamiający silnik w pół sekundy po wciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła) oraz w sześciobiegowe skrzynie manualne. W przypadku Nissana z silnikiem 1.6 dCi przewidziano także opcję w postaci skrzyni automatycznej Xtronic. Opcją jest również napęd 4x4, wspomagany przez nowoczesne rozwiązania kontroli trakcji.

Qashqai drugiej generacji został zbudowany w oparciu o nową platformę CMF (Common Module Family), wykorzystywaną w pojazdach aliansu Nissan-Renault. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny MacPhersona. Budowa tylnego zależy od wersji. W samochodach z napędem tylko na przednią oś jest to belka skrętna, w autach 4x4 - układ wielowahaczowy.

Ciekawie rozwiązano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Kierowca ma tu do wyboru dwa tryby jego pracy. W trybie Normal, idealnym w ruchu miejskim i przy parkowaniu, kierownicą obraca się lżej.Tryb Sport, przydatny przy szybszej jeździe na trasach pozamiejskich, daje lepsze wyczucie położenia przednich kół i sytuacji na drodze.

Nowy Nissan Qashqai został zaprojektowany w Europie i tu też będzie produkowany - konkretnie w fabryce w Sunderland (Wielka Brytania), gdzie powstają również modele Note, Juke i LEAF. Rozpoczęcie sprzedaży przewidziano na styczeń 2014 r.

Filmy prezentujące nowego Nissana znajdziesz TUTAJ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nissan Qashqai
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy