Niemiecki obiektywizm...

Każdego roku niemiecki tygodnik "Bild am Sonntag" organizuje plebiscyt o złotą kierownicę. W 2005 roku odbyła się jubileuszowa, 30 edycja tego konkursu. Tytułem uhonorowano w sumie sześć samochodów różnych klas...

W jury konkursu "Golden Steering Wheel" zasiadają niemieccy samochodowi eksperci, gwiazdy rozrywki, aktorzy i piosenkarze oraz kierowcy sportowi.

Reklama

Niespodziewanie duży sukces odniósł Fiat Grande Punto, który jako jedyny samochód nie niemiecki zwyciężył w swojej kategorii samochodów małych. Okazał się lepszy od Volkswagena Foxa, Renault Clio, Toyoty Yaris i Peugeota 107.

We wszystkich pozostałych kategoriach sukcesy święciły auta niemieckie. W klasie samochodów kompaktowych (chociaż jest to to raczej klasa niższa średnia) zwyciężył Volkswagen Passat. Wśród pojazdów luksusowych najlepszy okazał się Mercedes klasy S. Klasę pojazdów sportowych wygrało Porsche Carrera GT, Vanów - Opel Zafira, a SUV-ów - Audi Q7.

Cóż, taka już specyfika testów, porównań i plebiscytów organizowanych przez naszych zachodnich sąsiadów...

Wyniki "2005 Golden Steering Wheel":

Samochody małe: Fiat Grande Punto, Renault Clio, Toyota Yaris

Samochody kompaktowe: VW Passat, BMW 3, Seat Leon

Klasa wyższa: Mercedes klasy S, Bentley Continental Flying Spur, Lexus GS 430

Supersportowe: Porsche Carrera GT, BMW M6, Lamborghini Gallardo

SUVy: Audi Q7, Mercedes klasy M, Jeep Grand Cherokee

VANy: Opel Zafira, Mercedes klasy B, VW Golf Plus

Porozmawiaj na Forum.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje