Mazda z Księgi Guinnessa

W maju bieżącego roku mazda MX-5 została wpisana do Księgi rekordów Guinnessa jako najlepiej sprzedawany na świecie 2-osobowy, sportowy roadster Produkcję tego samochodu, znanego jako mazda MX-5 w Europie i miata w Ameryce Południowej, rozpoczęto w kwietniu 1989, po pierwszej prezentacji na Auto Show w Chicago. Od tamtej pory MX-5 zdobyła sympatię i uznanie użytkowników samochodów sportowych na całym świecie. W Japonii i wielu innych krajach powstało wiele fanklubów, założonych przez entuzjastów tego kabrioletu. Fajne auto pod choinkę?

Certyfikat Guinnessa został przyznany MX-5 także za szybkość w osiągnięciu najwyższego sukcesu. Już po 10 latach od pierwszej prezentacji z taśmy produkcyjnej zszedł 500 000 egzemplarz tego kabrioletu, a do końca czerwca 2000 roku wyprodukowano łącznie 565 779 sztuk mazdy MX-5. Oznacza to, że jest to najpopularniejsze i najlepiej sprzedawane auto w klasie dwuosobowych lekkich pojazdów z otwieranym dachem, a jego atrakcyjność wykazuje tendencję rosnącą.

Dla miłośników MX-5 Mazda przygotowała w tym roku nową, ulepszoną wersję tego auta. Wprowadzono zmiany, dzięki którym sportowa dwuosobowa wyścigówka nabrała ostrzejszych krawędzi, rasowego wyglądu oraz stylu, dynamizmu podkreślającego odmienność, wyjątkowość, indywidualizm pojazdu i jego właściciela.

Reklama

Nowa mazda MX-5 ma teraz silniejszy silnik 1,8 l i zwiększoną sztywność nadwozia. Zmieniono także kształt przedniej części nadwozia stosując nowe, węższe reflektory wielozwierciadłowo-

-projektorowe i zderzak zintegrowany z kratownicą wlotu powietrza w kształcie charakterystycznego dla Mazdy pięciokąta. Dodatkowo przeprojektowano tylne lampy zespolone, a kierunkowskazy wyposażono w przezroczyste szkła. Deska rozdzielcza, podświetlana w kolorze amber, ma teraz białe zegary otoczone metalową ramką. Zamontowano też bardziej stylowe, sportowe listwy drzwiowe. Najbardziej sportowa wersja RS ma teraz czarne wnętrze, a wersja RS II czarno-czerwone.

Do 1,8-litrowego, 160-konnego (przy 7000 obr./min) o dużym momencie obrotowym (170 Nm przy 5500 obr./min) silnika wprowadzono system S-VT (system zmiennych faz rozrządu) optymalizujący czasy otwierania i zamykania zaworów w całym zakresie prędkości obrotowej silnika. Dodatkowo zmieniono układy zasilania i wydechu, co zwiększyło dynamikę i równomierność pracy jednostki przy wchodzeniu na wysokie obroty, a także zapewniło miło brzmiący dla ucha "gong" silnika.

Wersje RS i RS II, mocniejsze i szybsze, wyposażono w 16-calowe felgi aluminiowe z oponami o rozmiarze 205/45, a ich karoserie wzmocniono dodatkowymi belkami. Także, po raz pierwszy w Japonii, zamontowano w nich nowe amortyzatory produkcji Bilsteina z dodatkowymi zaworami tłumiącymi ruch odbicia tłoczyska. Zmieniono kształt siedzeń tak, by skuteczniej podtrzymywały one ramiona oraz biodra i dawały lepsze trzymanie boczne.

Sprzedaż nowych mazd MX-5 rozpoczęła się w Japonii w II połowie lipca br. Około 90% produkcji przeznaczone jest na eksport, głównie do Ameryki Północnej oraz Europy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: auto | Mazda MX-5 | Mazda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy