Kijanki ponownie na torach!

Zawodniczki i zawodnicy startujący w ubiegłym sezonie mieli czas na wygaszenie emocji, spokojne przeanalizowanie swoich sukcesów i porażek i przygotowanie się do kolejnej serii startów. Dla osób pracujących przy organizacji tego przedsięwzięcia, był to czas intensywnej pracy. Natychmiast po zakończeniu ostatniego wyścigu przystąpili do przygotowania drugiej edycji wyścigowych zmagań.

Tegoroczna edycja będzie odbywała się jako KIA LOTOS Cup. Zmiana nazwy wskazuje, że do tegorocznej edycji przystąpił nowy partner, LOTOS Oil, stając się sponsorem tytularnym.

Reklama

KIA LOTOS Cup wspierają ponadto firmy Pirelli i Alcar, a także Toora, V-Tech Tuning, Bilstein oraz Eibach. Patronat medialny nad KIA LOTOS Cup, podobnie jak w ubiegłym roku, objęły redakcje: Motor, Przegląd Sportowy i Sukces.

KIA LOTOS Cup odbywać się będzie na nieco innych zasadach niż rozgrywany w ubiegłym roku KIA Picanto Cup. Celem wszystkich zmian było stworzenie jeszcze lepszego widowiska dla kibiców i bardziej emocjonującej rywalizacji sportowej dla zawodników. Najważniejsze jednak było utrzymanie nadrzędnej idei Pucharu, jako szansy rozpoczęcia kariery sportowej dla młodych zawodniczek i zawodników. W tegorocznej edycji o zwycięstwo rywalizować będzie 46. zawodników, w tej stawce jest dziewięć pań. Obok zawodników, którzy poznali już smak rywalizacji w samochodach Picanto w ubiegłym sezonie, staną w szranki debiutanci. Głównie dla nich, aby mogli poznać sztukę wyczynowej jazdy, ale też i dla bardziej doświadczonych (w myśl zasady, że trening czyni mistrza) KIA Motors Polska zorganizuje dodatkowe dwa treningi szkoleniowe. 28 marca zajęcia odbędą się na torze w Poznaniu, a 26 maja w Kielcach.

Regulamin techniczny pozostał niemal bez zmian - dopuszczono jedynie większy zakres modyfikacji geometrii zawieszenia oraz dowolną głębokość bieżnika opon. Specyfikacja techniczna samochodów, ich wyposażenie i przygotowanie pozostaje również bez zmian. Twórcy Pucharu zakładają, że wszyscy chcą się ścigać zgodnie z zasadami Fair Play i nikt nie zamierza wprowadzać niedozwolonych modyfikacji, jednak, aby rozwiać jakiekolwiek wątpliwości, po każdym wyścigu co najmniej pięć samochodów poddanych zostanie szczegółowym badaniom technicznym. W czasie wyścigu rywalizację obserwować będą sędziowie, których zadaniem będzie kontrola, czy na torze nie została przekroczona granica między twardą walką, a niesportowym zachowaniem.

Wiele nowości przynosi natomiast regulamin sportowy. Wedle nowych zasad odbywać się będą treningi kwalifikacyjne. Startujący zostaną podzieleni na dwie grupy (maksymalnie po 25 samochodów) i każda z nich odbędzie 30-minutową sesję treningową. Zawodnicy, którzy uzyskają najlepsze 15 czasów odbędą jeszcze jeden dodatkowy, 15-minutowy trening. Po treningach, do finału "A" zakwalifikowanych zostanie 27 najszybszych zawodników. Pozostali wystartują w finale "B" (1 wyścig liczący pięć okrążeń), mając jeszcze szansę na start w finale A i walkę o czołowe miejsca w zawodach. Najlepsza piątka z finału "B" zajmie ostatnie pola startowe w finale "A". Wyścig finałowy "A", podobnie jak w roku ubiegłym, składać się będzie z dwóch biegów bez zjazdu do depot. Znacznemu wydłużeniu uległ dystans, na którym będzie odbywała się rywalizacja. O ile w pierwszym sezonie zawodnicy ścigali się na dystansie 14. okrążeń (dwa wyścigi po 7 okrążeń), to w sezonie 2007 w każdej rundzie rywalizacja o punkty odbędzie się w finałach "A" na dystansie 20. okrążeń (dwa wyścigi po 10 okrążeń). Po pierwszym wyścigu zawodnicy przejeżdżają po torze (bez zjazdu do depot) na pola startowe, gdzie rozpoczyna się procedura startowa do kolejnych 10. okrążeń. Klasyfikacja w każdej rundzie ustalana będzie na podstawie sumy punktów z obu wyścigów finału "A". Punkty, podobnie jak w roku ubiegłym, zdobywają wszyscy, którzy sklasyfikowani będą na miejscach do 32. (i startowali w finale "A"). Za zwycięstwo przyznaje się 35 punktów, za drugie miejsce - 32, za trzecie - 30, a każdy kolejny zawodnik otrzymuje jeden punkt mniej. Najlepsi na mecie otrzymają również nagrody pieniężne w wysokości zależnej od zajętych miejsc. Za 1. miejsce - 3000 zł, za 2. - 1500 zł, za 3. - 1000 zł, 4. - 700 zł, 5. - 500 zł, miejsca od 6. do 10. gratyfikowane będą kwotą 400 zł, a od 11. do 15. - kwotą 300 zł. Zwycięzcą cyklu wyścigowego, Mistrzem Polski i właścicielem nagrody głównej (Kia Picanto) zostanie zdobywca największej liczby punktów we wszystkich wyścigach eliminacji. Wicemistrz Polski otrzyma nagrodę w wysokości 20 tys. zł, II Wicemistrz Polski - 10 tys. zł.

Wydarzeniem sezonu będzie czwarta runda KIA LOTOS Cup. Po raz pierwszy w historii polskich wyścigów kierowcy pucharu markowego zmierzą się w sportowej walce na torze Formuły 1. W połowie czerwca kolorowa kawalkada pucharowych Picanto pojawi się na węgierskim torze Hungaroring, dwa miesiące później na tym samym obiekcie Robert Kubica będzie startował w Grand Prix Węgier.

Wyścigowe zmagania rozpoczną się na torze w Poznaniu 13 - 14 kwietnia. Miesiąc później, również w Poznaniu (18 - 19 maja), odbędzie się druga runda. Trzecia runda planowana jest na pierwszy weekend czerwca (1 - 2. czerwca) na podkieleckim torze w Miedzianej Górze. Kolejne zawody planowane są na torze Formuły 1 na Węgrzech, na torze Hungaroring (14 - 17 czerwca), po czym zawodnicy powrócą do Miedzianej Góry, gdzie na 24 i 25 sierpnia zaplanowano rundę piątą. Ostatnie zawody sezonu odbędą się na torze w Poznaniu 28 - 29 września.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Poznań | zawodnicy | Kia Picanto | Kia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy