Trzecia generacja Forda Kugi już dostępna. Który napęd będzie najlepszy dla Ciebie?
Kultowy Ford Kuga powrócił. Trzecia generacja modelu dostępna jest w szerokiej palecie jednostek napędowych: benzynowych, wysokoprężnych oraz hybrydowych. Który z nich wybrać, by najlepiej odpowiadał oczekiwaniom i spełniał nasze potrzeby?
Siła i fenomen SUV-ów polega w dużej mierze na ich wszechstronności i uniwersalności. To samochody, które bez problemu odnajdą się zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach. Wysoka pozycja za kierownicą, zapewniająca doskonałą widoczność idzie w parze w przestronnością wnętrza, bogatym wyposażeniem i znakomitymi właściwościami jezdnymi. Napęd AWD i wyższy prześwit sprawiają, że problemem nie będzie pokonanie odcinka o gorszej nawierzchni, a do obszernego bagażnika zapakujemy wszystkie potrzebne nam rzeczy.
Ford Kuga trzeciej generacji trafił do sprzedaży w bogatej gamie silnikowej. Klienci mogą zdecydować się na silnik benzynowy, wysokoprężny czy - dostępny po raz pierwszy - napęd hybrydowy. Nie jest to łatwy wybór, ponieważ każdy użytkownik ma inne potrzeby: jedni częściej poruszają się na krótkich dystansach, inni wyruszają w dalekie trasy, jeszcze inni - każdego dnia muszą przedrzeć się z jednego końca zakorkowanego miasta na drugi. Jaki napęd wybrać, by spełnił nasze oczekiwania?
Ceny nowego Forda Kugi sprawdzisz tutaj
Kupując nowy samochód zwykle skupiamy się na jego wyposażeniu: nowoczesnych gadżetach, systemach bezpieczeństwa i przeróżnych nowinkach technicznych. Dla wielu osób duże znaczenie ma także kolor. Rzadziej zwracamy uwagę na jednostki napędowe, a tych jest tak dużo i są tak różnorodne, że również można dobrać taki, który będzie dopasowany do naszych potrzeb. Doskonałym na to przykładem jest nowa Kuga, która dostępna jest w bardzo urozmaiconej gamie silnikowej - każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie.
Miłośnicy prostych rozwiązań, którzy chcą jedynie wsiąść do samochodu i dostać się "z punktu A do B", mogą zdecydować się na nieskomplikowany silnik benzynowy. 1,5-litrowy EcoBoost dostępny jest w wersji 120 lub 150KM. Cechuje go spalanie wynoszące nieco ponad 6.5 l/100 km, elastyczność i cicha praca. Oszczędną jazdę gwarantuje również 1.5 Diesel 120KM A8. To także najtańsza wersja z automatem, idealnie sprawdzająca się w długich trasach. Szukający mocy i osiągów powinni zdecydować się na innego diesela, dostępnego w Fordzie Kudze - 2.0 Diesel 190 KM A8. Napęd AWD i bezkompromisowość bez wątpienia dostarczą sporo radości z jazdy.
Ceny nowego Forda Kugi sprawdzisz tutaj
Plug-in Hybrid, czyli hybryda ładowana z gniazdka, sprawdza się zarówno w ruchu miejskim (56 km zasięgu wyłącznie na silniku elektrycznym), jak i w trasie (za sprawą silnika spalinowego całkowity zasięg wzrasta do 748 km). 2.5 FHEV 190 KM CVT to idealne rozwiązanie dla osób, które mają możliwość ładowania samochodu. Będą oni mogli cieszyć się wówczas cichą i bezemisyjną jazdą po mieście, a w razie potrzeby wyruszyć w dalszą trasę.
Ceny nowego Forda Kugi sprawdzisz tutaj
W napędzie EcoBlue Hybrid idealnie sprawdzający się w trasie 2-litrowy silnik wysokoprężny współpracuje z 48-woltowym silnikiem elektrycznym. Kuga w tej wersji do ruszania i przyspieszania (moment, w którym zwykłe auto zużywa najwięcej paliwa) wykorzystuje silnik elektryczny, a energię odzyskuje podczas zwalniania i hamowania. Tym samym auto idealnie nadaje się do poruszania w ruchu miejskim, gdzie nieustannie przyspieszamy i zwalniamy - stojąc w korku lub jadąc od świateł do świateł. Natomiast w trasie już silnik diesla sam w sobie jest szalenie oszczędny i z pewnością zadowoli tych, którzy często ruszają w dalekie trasy.
W wersji Full Hybrid znajdziemy natomiast - jak wskazuje nazwa - pełny hybrydowy zespół napędowy. Energia jest gromadzona podczas zwalniania i hamowania. Kuga w tej wersji to idealne rozwiązanie dla osób poruszających się po mieście i nie lubiących niepotrzebnie wydawać pieniędzy.
Jeśli planujemy zakup SUV-a, nowa Kuga to jedno z najnowszych aut tego typu dostępnych na rynku. Obecnie trwa wyprzedaż rocznika, a rabaty wynoszą nawet do 22500 zł. Klient detaliczny może liczyć na ratę w kredycie Ford Opcje od 619 zł brutto.