Środa, 6 września 2017 (11:34)
1 / 10
W teście Consumer Reports nowy Prius uzyskał wynik 22,1 km/l (52 mpg), znacznie lepszy od trzeciej generacji modelu (18,7 km/l, 44 mpg). Model, od którego zaczęła się historia seryjnych hybryd, od początku był znany z wydajności, niskiej emisji spalin i niewielkich kosztów eksploatacji. Samochód może poruszać się na samym silniku elektrycznym z miejską prędkością na dystansie 2 km, jednak dzięki temu, że akumulator jest na bieżąco doładowywany energią odzyskiwaną z hamowania, efektywnie samochód porusza się w miejskich warunkach bez wykorzystania silnika spalinowego od 50 do 70% czasu jazdy. Napęd o mocy 122 KM z silnikiem benzynowym 1.8 współpracuje z przekładnią planetarną Toyoty, która pozwala wykorzystywać silniki elektryczne na zmianę jako źródła napędu i generatory do odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania oraz optymalnie zarządzać pracą wszystkich silników.
Źródło: