Kocia zwinność bestii!

Na trwających właśnie w Las Vegas targach motoryzacyjnych SEMA (Specialty Equipment Manufacturers Association) - poświęconych wyłącznie tuningowi i samochodom produkowanym w specjalnych, limitowanych edycjach - Jaguar zaprezentował wyjątkową wersję modelu X-type.

Prototyp nosi nazwę X-type Racing Concept (RC) i został skonstruowany w firmie Rocketsports Racing z myślą o prawdziwych entuzjastach sportowych modeli, lub do wykorzystania na trasach popularnych w USA serii wyścigowych. Za podstawę konstrukcji posłużył seryjny model 3,0 V6 z napędem na cztery koła. TUTAJ zdjęcia koncepcyjnego jaguara.

Reklama

Główne cechy koncepcyjnego jaguara to: agresywna, szeroka linia nadwozia; wyścigowy tylny spoiler; centralnie mocowane 18-calowe obręcze kół BBS; opony Michelin Pilot; hamulce Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami oraz logo Jaguara na bocznych częściach nadwozia.

Zespół tuningowej firmy Rocketsports Racing rozpoczął swoją pracę od poszerzenia oryginalnego rozstawu kół o 20 cm i zamontowania wyścigowych kół BBS. Na 18-calowych, aluminiowych obręczach znalazły się opony Michelin Pilot o wymiarach 345/18 z przodu i 385/18 z tyłu. Aby zagwarantować autu dobre parametry hamowania zastosowano układ firmy Brembo z wentylowanymi tarczami o średnicach 14 cali z przodu i 13 cali z tyłu. Przy tarczach zamontowano 6-tłoczkowe zaciski i bardzo wytrzymałe klocki Ferodo.

Modyfikacje nadwozia objęły szerokie, aerodynamiczne nadkola, głęboki przedni spoiler, tylne skrzydło wyścigowe oraz całkiem nowy układ wydechowy zakończony dwiema podwójnymi, efektownymi końcówkami. Aby dopełnić wrażenie agresji nadwozia całość pomalowano w typową dla sportowych aut Jaguara barwę ciemnej zieleni, a po bokach pojazdu widnieją srebrne logo brytyjskiego "kota".

W 2003 roku ma odbyć się inauguracyjny test sprawdzający wszelkie możliwości Jaguara X-type Racing Concept.

Dowiedz się więcej na temat: Jaguar

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje