NOWOŚCI-ZDJĘCIA | Środa, 21 maja 2014 (00:46)
Po nowych Transitach, Traficach czy Vito przyszła w końcu pora na Ducato. Wczoraj w Alvernia studios koło Krakowa Fiat zaprezentował najnowsze wcielenie najpopularniejszego na polskim rynku samochodu użytkowego. Odświeżony Fiat może się pochwalić zupełnie nową ścianą przednią. Samochód otrzymał m.in. nowy zderzak, maskę i reflektory, które - opcjonalnie - mogą być teraz wyposażone w ledowe światła do jazdy dziennej. Na uwagę zasługuje zwłaszcza zderzak, który składa się teraz z trzech osobnych części. Dzięki temu, niewielkie, parkingowe szkody są łatwe i stosunkowo szybkie w naprawach. Gama nowych silników z serii MultiJet (Euro 5+) to przykład downsizingu, jednostka 2.0 MultiJet o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (5-biegowa skrzynia przekładniowa) wyróżnia się niskim zużyciem paliwa i niezłymi osiągami, zwłaszcza w ruchu miejskim. Kolejnym silnikiem jest 2.3 MultiJet o mocy 130 koni i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (skrzynia 6-biegowa) odznacza niskim spalaniem na poziomie 5.8 l/100 km w cyklu mieszanym. Trzecim z serii MultiJet jest silnik o pojemności 2,3 litra i mocy 150 KM, momencie obrotowym 350 Nm (skrzynia 6-stopniowa). Najmocniejszym z silników serii MultiJet jest 180-konna jednostka o pojemności 3 litrów i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (skrzynia 6-stopniowa). Niebawem dostępna będzie 3-litrowa, dwupaliwowa wersja silnika MultiJet Natural Power na metan/benzynę (Euro 6) o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Nowy Ducato oferuje również trzy inne technologie: zautomatyzowaną skrzynię biegów Comfort-Matic (dostępną dla silników o pojemności 2,3 i 3 litrów), funkcję Start&Stop, która pozwala zredukować zużycie paliwa do 15% w cyklu oraz wskaźnik zmiany biegów Gear Shift Indicator, pomagający zoptymalizować styl prowadzenia pojazdu, sugerując załączenie właściwego biegu i tym samym zmniejszając zużycie paliwa.
1 / 23
Fiat ducato
Źródło: