Przejdź do głównej części strony

× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

Samochody używane

Chcesz kupić lub sprzedać samochód? Interesujesz się pojazdami z drugiej ręki? Ten serwis powstał specjalnie z myślą o tobie! Znajdziesz w nim porady ekspertów dotyczące oceny stanu auta przed zakupem, testy samochodów używanych, rankingi niezawodności i wiele innych, ciekawych informacji.

×

Treść dostępna również w wersji mobilnej
na m.interia.pl oraz w aplikacjach na iOS i Android

Oto najlepsze samochody do montażu LPG

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Silnik Volkswagena 1.6 8V jest stary jak świat, ale oferuje się go do dnia dzisiejszego. Ze względu na szczegóły konstrukcji idealnie nadaje się do LPG.

Nie wszystkie silniki tolerują jazdę na gazie / Fot: Darek Redos
Nie wszystkie silniki tolerują jazdę na gazie / Fot: Darek Redos /REPORTER

Do wtryskowego, sekwencyjnego zasilania LPG można przystosować prawie każdy silnik benzynowy, ale są jednostki, które znoszą taką transformację znacznie lepiej niż inne. Jedną z najlepszych konstrukcji do przeróbki jest zbudowany przez Volkswagena silnik 1.6 8V. Oto jego najważniejsze zalety.

1. Prosta, 8-zaworowa głowica. W razie wypalenia gniazd zaworowych, koszty ich regeneracji są niskie (ok. 600 zł).

2. Hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego - redukuje czynności obsługowe do minimum. W samochodach wyposażonych w instalację LPG, luz zaworowy należy kontrolować nawet co 15 tys. km. Hydrauliczna kompensacja zwalnia kierowcę z tego obowiązku.

3. Kolektor ssący z tworzywa sztucznego - ułatwia wykonanie otworów na dysze wtryskiwaczy bez demontażu kolektora.

4. Dobre zaopatrzenie w tanie części zamienne. Chroni to użytkownika przed niespodziewanymi wydatkami.

5. Jednostka nie jest wyżyłowana, sprzyja łagodnej eksploatacji. To bardzo ważne, bo najwięcej problemów z zestrojeniem instalacji sprawiają tzw. stany przejściowe, czyli to co dzieje się z silnikiem w chwili gwałtownego przyspieszania.

6. Olbrzymia popularność na rynku. Wiele firm opracowało specjalne zestawy instalacji do tej jednostki wraz ze szczegółową instrukcją montażu. Ogranicza to do minimum prawdopodobieństwo wystąpienia błędów montażowych i nieprzewidzianych usterek po wykonaniu przeróbki.

Poniżej prezentujemy najpopularniejsze auta z tym silnikiem na rynku wtórnym.

Audi A3 I 1.6 8V - ceny od 7000 zł

Lata produkcji: 1996-2003

Zbiornik LPG:* 37 l

Zasięg na LPG: 350 km

Konstrukcja bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach VW Golfa IV. Dzięki temu auto jest doskonale zaopatrzone w tanie części zamienne. Auto ma bardzo proste konstrukcyjnie i wyjątkowo trwałe zawieszenie. Jak na swoje lata ten samochód jest dość drogi w zakupie. Ceny wersji 5d rozpoczynają się od 11 tys. zł (za rocznik 1999).

Audi A3 II 1.6 8V - ceny od 22 000 zł

Lata produkcji: 2003-2012

Zbiornik LPG:* 41 l

Zasięg na LPG: 390 km

Więcej na ten temat

Krewniak Golfa V. Oferuje wyższy komfort jazdy niż A3 I, ale ma droższe w serwisowaniu tylne, wielowahaczowe zawieszenie. Przez rok produkowano wyłącznie wersję 3d. Pięciodrzwiowy Sportback dołączył do gamy w 2004 r. (ceny od 26 000 zł). Podczas poszukiwania aut można się pomylić - na rynku są dostępne także wersje 1.6 FSI, które nie lubią LPG.

Seat Toledo II 1.6 8V - ceny od 12 000 zł

Lata produkcji: 1995-2005

Zbiornik LPG:* 37 l

Zasięg na LPG: 380 km

Więcej na ten temat

Klon Golfa IV zasługuje na uznanie, ponieważ jest oferowany w przystępnych cenach i wyróżnia się niezłym poziomem wyposażenia. Wersję 1.6 8V można okazyjnie tanio kupić. Wszystkie hatchbacki mają pięcioro drzwi. Alternatywą jest praktyczny sedan - Toledo II. Przed zakupem warto sprawdzić oświetlenie (szwankuje) i stan osłony pod silnikiem.

Skoda Octavia I 1.6 8V - ceny od 6000 zł

Lata produkcji: 1996-2010

Zbiornik LPG:* 37 l

Zasięg na LPG: 360 km

Dzięki prostocie obsługi i bardzo funkcjonalnemu wnętrzu Octavia I wciąż cieszy się olbrzymim zainteresowaniem na rynku wtórnym. Jest dość droga i jeśli znajduje się w dobrym stanie - sprzedaje się w ekspresowym tempie. Sprawdziliśmy - zadbana Octaviia 1.6 z 2008 roku z instalacją LPG i przebiegiem ok. 150 tys. km. za 23 tys. zł czekała na kupca tylko 4 dni.

Skoda Octavia II 1.6 8V - ceny od 21 000 zł

Lata produkcji: od 2004 r.

Zbiornik LPG:* 41 l

Zasięg na LPG: 390 km

Więcej na ten temat

  • Choć w 2012 r. w Polsce o 138 tys. wzrosła liczba samochodów zasilanych autogazem (LPG), jego sprzedaż spadła - wynika z raportu Polskiej Organizacji Gazu Płynnego (POGP). Eksperci tłumaczą to lepszymi instalacjami LPG, szarą strefą i oszczędnościami Polaków. więcej »

To jeden z najlepszych rodzinnych samochodów używanych. Jeśli ktoś szuka egzemplarza tańszego w zakupie, zamiast 1.9 TDI radzimy wybrać wersję 1.6 8V i zlecić montaż LPG. Nabywca zaoszczędzi na inwestycji w turbosprężarkę i sprzęgło z kołem dwumasowym, które w 1.9 TDI wytrzymują ok. 150 tys. km. Technicznie Octavia II to Golf V, tyle że z większym bagażnikiem.

VW Golf IV 1.6 8V - ceny od 5000 zł

Lata produkcji: 1997-2003

Zbiornik LPG:* 37 l

Zasięg na LPG: 350 km

Mimo upływu lat to wciąż atrakcyjny samochód, na którym można polegać. Nie wolno jedynie żałować gotówki w chwili zakupu - warto zainwestować w drogi, zdbany egzemplarz. Trwały silnik 1.6 8V jest lepszym wyborem niż wyeksploatowany 1.9 TDI. Będzie wiernie służył przez lata. Naprawi go każdy mechanik, nie występują problemy z częściami.

Seat Leon II 1.6 8V ceny od 23 000 zł

Lata produkcji: od 2005 r.

Zbiornik LPG:* 41 l

Zasięg na LPG: 390 km

Auto bazuje na Golfie V, co gwarantuje dobre zaopatrzenie w części zamienne. Leon wciąż wygląda nowocześnie. Produkowano go aż do tego roku praktycznie bez zmian (niewielki lifting z 2009 roku można pominąć). Wszystkie wersje mają pięciodrzwiowe nadwozie. Główną zaletą Seata Leona - oprócz stylizacji - są dobre właściwości jezdne.

Seat Altea 1.6 8V - ceny od 23 000 zł

Lata produkcji: od 2004 r.

Zbiornik LPG:* 41 l

Więcej na ten temat

Zasięg na LPG: 380 km

Altea debiutowała rok wcześniej od modelu Leon II, dzięki temu wyjściowe ceny obu modeli są identyczne. Samochód występuje w dwóch wersjach - zwykłej i przedłużonej. Uzupełnieniem gamy jest Toledo III (Altea z wyraźnie zaznaczonym, powiększonym bagażnikiem). Ciekawostka: na rynku wtórnym można spotkać wersje wyposażone w instalację GNG (na gaz ziemny).

VW Golf V 1.6 8V - ceny od 20 000 zł

Lata produkcji: 2003-2008

Zbiornik LPG:* 41 l

Zasięg na LPG: 390 km

Większość nabywców szuka wersji 1.9 TDI, co winduje ich ceny. Przeciętny Golf V 1.6 8V (nie mylić z bardzo popularnym 1.6 FSI, który nie toleruje LPG) ma mniejszy przebieg, jest w lepszym stanie i kosztuje o 3-4 tys. zł mniej. Ta oszczędność z nawiązką wystarcza na zakup instalacji LPG. Golf góruje nad Octavią jakością, ale ustępuje jej ilością miejsca we wnętrzu.

VW Passat B6 1.6 8V - ceny od 29 000 zł

Lata produkcji: od 2005 r.

Zbiornik LPG:* 45 l

Zasięg na LPG: 390 km

Na rynku wtórnym dominują diesle i odmiany z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Ale trafiają się także wersje 1.6 8V. Bez wątpienia warto ich poszukać, bo tylko one po przeróbce na LPG gwarantują tanią, niezawodną eksploatację przez długie lata. Uwaga - na rynku występują także wersje 1.6 FSI, których oczywiście do przeróbki na LPG stanowczo nie polecamy.

Inne propozycje:

Skoda Felicia 1.6 - ceny od 2 000 zł

Lata produkcji: 1994-2001

Zbiornik LPG:* 26 l

Więcej na ten temat

Zasięg na LPG: 260 km

Jeśli ktoś faktycznie musi ciąć koszty, powinien wziąć pod uwagę zakup Skody Felicii. Jedynym wrogiem tego samochodu jest korozja. Jeśli trafi się egzemplarz w dobrym stanie - będzie jeździł i jeździł. Do wyboru: hatchback i kombi.

Volkswagen New Beetle 1.6 - ceny od 10 000 zł

Lata produkcji: 1997-2010

Zbiornik LPG:* 37 l

Zasięg na LPG: 340 km

Można jeździć oszczędnie i z fasonem. Ze względu na ograniczoną funkcjonalność New Beetle nie cieszy się zbytnim zainteresowaniem i można dość tanio kupić egzemplarz w niezłym stanie. Technicznie auto bazuje na płycie VW Golfa IV.

Volkswagen Passat B4 1.6 - ceny od 4 000 zł

Lata produkcji: 1993-1997

Zbiornik LPG:* 41 l

Zasięg na LPG: 370 km

Ten samochód swoje najlepsze lata ma już dawno za sobą, ale wciąż można trafić na zadbany egzemplarz. Auto jest bardzo trwałe, tanie w serwisowaniu i ponadprzeciętnie pakowne. Do LPG oprócz silnika 1.6 8V polecamy także 1.8 8V.

Źródło informacji: Motor

Jak kupować używany cz. 1


  • Wszystkich, którzy wertują ogłoszenia w poszukiwaniu wymarzonego pojazdu z drugiej ręki, zapraszamy do naszego poradnika dotyczącego kupowania samochodu używanego. »

Jak kupować używany cz. 2


  • W poprzednim odcinku naszego poradnika podpowiadaliśmy jak w prosty sposób sprawdzić, czy auto ma wypadkową przeszłość. Tym razem skupimy się na ocenie mechanicznej kondycji pojazdu. »

Jak kupować używany cz. 3


  • W naszym cyklu poświęconym kupowaniu samochodu używanego pialiśmy już o ocenie stanu nadwozia, a także o często pomijanej sprawie właściwego interpretowania tego, co starają się nam przekazać kontrolki. »

Jak kupować używany cz. 4


  • W trzech kolejnych odcinkach cyklu "kupujemy używane" podpowiadaliśmy, jak rozpoznać czy samochód nie uczestniczył w poważnym wypadku, a także czy silnik i inne ważne podzespoły nie domagają się rychłej naprawy. »

Taniej dieslem czy na LPG?


  • Światowy kryzys finansowy wywrócił do góry nogami rynek paliw. »

Skomentuj artykuł: Samochody używane

Wasze komentarze (916)

Dodaj komentarz

~ford focus 1.8 -

Wszystko ładnie, pięknie ale wszystkie wymienione wyżej auta posiadają identyczny silnik Ja smigam fordem focusem 1.8 w LPG, zrobiłem 80000 km na gazie autem które ma 16lat głowica mi nie padła, luzów zaworowych nie sprawdzałem bo po co ? koszt 500 zł a remont głowicy 1000zł ? nie ma sensu bać się gazu remont starego silnika nie jest drogi a świadomość przejechania 100 km za 21 zł bezcenna

~Praktyk -

Miałem gaz i wiem jedno coś za coś . Na gazie konie mechaniczne zdychają jak koń bez owsa !! . Rzaden mechanik mnie nie przekona do swoich teori . Gaz jest paliwem suchym w fazie lotnej w przeciwieństwie do benzyny . Nie posiada żadnych właściwości smarnych,prowadnice zaworów,zawory,tuleje tłoków i same pierścienie uszczelniające na gazie pracują na sucho. Ponadto liczba oktanowa gazu powoduje to ze potrzebuje więcej czasu żeby się spalić ; wypalone gniazda zaworów , zniszczony przed wcześnie katalizator itd.Polecam gaz dla chcących ekonomi , którzy zbytnio nie wysilaja silnika . Dla mających smykałkę do dynamicznej jazdy odradzam .

~jaa -

Oczywiście, że najlepsze silniki VW, a swoją drogą to nigdy bym nie kupił auta na gaz, jakoś mi się to z dziadami i małolatami kojarzy ale to indywidualna sprawa każdego człowieka ja akurat wole diesle.

~Łukasz -

Każde auto ma swoje potrzeby. Do jednego wystarczy założyć stag'a by dobrze hulał a do innego już to się nie sprawdzi. Poza tym każdy gazownik winien dać gwarancję na instalację i serwis- ja robiłem w porządnej firmie Adgaz i tak właśnie było. Jeśli ktoś, kto zakłada gaz nie interesuje się po tym co się dzieje z instalacją albo chce dodatkową kasę ze pierwszy lub drugi przegląd to bubel bo zazwyczaj dostajemy gwarancję na 2 lata.

~samiec alfa -

bezczelna chamska promocja szrotu od wieswagena:)

~fan -

sama stajnia wieswagena .........wies tanczy wies spiewa mam dodga 3.6 benzyna i to jest samochod

~misio -

A ja posiadam VW BORA V6 2,8 4 motion benzyna wolnossąca, bez żadnych turbo 204 konna. I każdy gazownik obejdzie się smakiem bo nigdy nie zniszczę silnika gazem , a jak przypieprzę na światłach w gaz ale ten w pedale to mnie moment niema .

~Jerzy -

Silnik z LPG szybciej się niszczy. Tak było z moim Fietem Marea. Dopóki jeździłem na benzynie silniczek był niezawodny i cichy. Gdy założyłem LPG przy przebiegu 120 tys. km, to mimo regulacji co 10 000 km, silnik był głośniejszy, stawały wtryskiwacze benzyny, wreszcie przy 270 tys km pękła głowica.

~ojjoj -

artykul sponsorowany??????? przez wv

~Pyton -

Przejechałem Fiatem Siena 1,4 , ponad trzysta tysięcy kilometrów na gazie . Uwaga ! - bezawaryjnie / poza normalnymi czynnościami obsługowymi /. A więc nie tylko VW !!!!