Przejdź do głównej części strony

× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

Samochody używane

Chcesz kupić lub sprzedać samochód? Interesujesz się pojazdami z drugiej ręki? Ten serwis powstał specjalnie z myślą o tobie! Znajdziesz w nim porady ekspertów dotyczące oceny stanu auta przed zakupem, testy samochodów używanych, rankingi niezawodności i wiele innych, ciekawych informacji.

×

Treść dostępna również w wersji mobilnej
na m.interia.pl oraz w aplikacjach na iOS i Android

LPG a remont głowicy silnika

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Na czym polega remont głowicy w samochodzie zasilanym LPG?

W zasadzie polega na tym samym, co w samochodach napędzanych tylko benzyną, jednak w przypadku LPG konieczność takiej naprawy może zajść znacznie wcześniej.

W wyniku niszczącego działania gazów spalinowych oraz podwyższonych temperatur dochodzi tu do przyspieszonej erozji gniazd zaworowych oraz przylgni zaworów. Elementy te po pewnym czasie tracą szczelność i w efekcie pogarsza się tzw. kompresja silnika. Efektem jest spadek mocy, znaczne pogorszenie własności rozruchowych oraz zwiększenie zużycia paliwa.

Podstawowa regeneracja głowicy polega na przefrezowaniu gniazd zaworowych oraz szlifowaniu przylgni zaworów, aby przywrócić im pierwotna szczelność. Czasami, gdy zawory są silnie zużyte, wymienia się je na nowe. W starszych silnikach mogą też pojawić się luzy na prowadnicach zaworowych i wtedy konieczna jest wymiana prowadnic. Pozwoli to zlikwidować problem "brania" oleju.

Koszt regeneracji głowicy to od ok. 300 zł w silnikach 8-zaworowych do 800 zł w 16-zaworowych przy jednoczesnej wymianie prowadnic.

Oceń swój samochód. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Źródło informacji: Motor


Skomentuj artykuł: Samochody używane

Wasze komentarze (169)

Dodaj komentarz

~zdziwiony -

Gaz to jest dobry do gotowania wody na herbatę a nie do jazdy. Ostatnio z powodu nieszczelności instalacji gazowej w samochodzie spłonął żywcem człowiek. A na TV Turbo leciał program jak to gość dziękował Bogu, że nie jechał z dziećmi i żoną bo mu się samochód zapalił od gazu.

s29lawek

Obojętny s29lawek -

na tym samym co bez lpg " f " Auto Perfekt Sawa Bosch Service

~Obserwator -

Witam. Chciałem opowiedzieć pewną historię która ewidentnie rozwiewa wszelkie moje wątpliwości. Dodam tylko że jestem mechanikiem samochodowym po 2 szkołach w tym kierunku i całkiem sporym doświadczeniu, ale wystarczy o mnie.Jechałem pewnego razu z kolegami do Hannover 'u z Łodzi był to Golf II 1,6 8v gaźnik z lpg w trzybiegowym automacie i 5 osobami na pokładzie mały bagaż, stan auta wzorowy (właściciel mechanik pedantyczny) okazało się że na niemieckim gazie lpg auto to jechało z całym tym obciążeniem 185 km/h ( wiem mają dobre długie drogi ). Po powrocie do polski okazało się, że ten sam golf mojego kolegi, nigdy już nie osiągną takiej prędkości w Polsce mimo, że był sprawdzany na benzynie na możliwie najszybszą jazdę wynik testu na 98 paliwo shell (obciążenie tylko kierowca) to 170 km/h synchronizowane z innym pojazdem i gps. Według mnie, mamy do dyspozycji tylko namiastkę paliw, które za polską granicą są standardem. Nie jestem zwolennikiem lpg bo to przykra konieczność jednak nie mogę powiedzieć że lpg to szajs. Mogę powiedzieć że lpg w Polsce to szajs ale i tak warto. Przyspieszone wypalanie zaworów to mydlenie oczu najczęstszą awarią jest wydmuchanie uszczelki pod głowicą ze względu na nieszczelność układu chłodzenia, w efekcie przegrzania silnika. Ponieważ konieczność ogrzania reduktora lpg wymusza na instalującym przecięcia oryginalnych przewodów nagrzewnicy i wstawienia trójników do których są podłączane przewody bardzo niskiej jakości (made in poland) efektem są drobne wycieki i zapowietrzanie się układu chłodzenia w zależności jakie nasze auto ma układ chłodzenia efekty są bardziej lub mniej widoczne. ( czujnik temperatury nie działa poprawnie gdy nie jest omywany cieczą, w przypadku zapowietrzenia pokazuje temp. poprawną, dopiero gdy jest naprawdę źle pokaże temp. wysoką, należy sprawdzać poziom płynu chłodzącego i to dość często w przypadku wykrycia ubytków należy dociągnąć opaski zaciskowe w miejscach ingerencji w układ chłodzenia lub zamontować przewody chłodzenia wysokiej jakości, zdarzają się także nieszczelności kolanek reduktora lub samego reduktora. ). Jeżeli silnikowi nie zabraknie oleju i go nie przegrzejemy to będzie się odwdzięczał długą i bezawaryjną pracą, ale trzeba zaglądać pod maskę, bo jeżeli doczekamy się świecącej kontrolki smarowania lub temperatury cieczy chłodzącej to najczęściej jest już za późno. To czysta fizyka z podstawówki. Pozdrawiam myślących.

~KierowcaGazowca -

Wczoraj pojadłem grochówki a dziś mam gazy. Tak wali że szok. Martwie się bo jak nastąpi wystrzał w kolektorze wydechowym to może mi włosy na plecach wypalić. Co tu zrobić?

~marek -

lanos 1.5 86 km ponad 800 000 na liczniku na lpg pozdrawiam

~v6, 3.8 -

Do "ekspertów" co --3.8, v6, 150 000 na gazie, kultura pracy silnika taka sama na lpg i benzynie (instalacja stag300 na wtrysku-nie specjalnie droga), brak spadku mocy, nie bierze oleju. Kompletny stek bzdur w artykule i na forum. PRZESIĄŚĆ SIĘ Z BENZYNY (zasilanej lpg) V6 CZY V8 na diesel--trzeba być niespełna rozumu.

~www -

Wystarczy ze co któryś raz np. co 5 spalimy cały zbiornik albo chociaz z pół benzyny i żadnego wypalania gniazd czy innych "problemów" z LPG nie ma - środki smarujące w benzynie wystarczą. Takie bajki jak lubrukanty to tez taki mały kancik :-). U nas tego nikt nie podaje, w koncu mit diesla jest wszechobecny- w Niemczech tak wszytskim zalecają !!! Kto ma LPG i dba ten za 2,2 kupuje gaz :-)

~koleś -

Wszystko zależy od tego kto samochodem jeździ i jak go użytkuje, jeżeli do samochodu wsiada 20-sto latek bez wyobraźni i minimalnej wiedzy o mechanice (tak jak syn mojego sąsiada), odpala silnik, wyjeżdża z podwórka (silnik nadal zimny) a on rusza z piskiem i chwile później wkręca silnik niemal do czerwonego pola to czy to będzie samochód na gazie czy bez gazu remont głowicy go czeka bardzo szybko jak i również inne naprawy. Mając gaz wystarczy troche zdjąć noge z gazu, nie wkręcać samochdu na najwyższe obroty, użytkować go w zakresie maksymalnego momentu obrotowego i mamy pewność że silnik wytrzyma bardzo długo a i spalanie będzie optymalne. pozdro.

~Tom -

Lanos 1,5 16V, przebieg prawie 280 kkm, gaz II generacji założony gdy miał 20 000. W silniku nie było nic robione oprócz uszczelki pod deklem zaworów, nawiasem mówiąc skrzynia biegów też oryginalna jeszcze ;) Te silniki naprawde dobrze znoszą gaz. Ile zaoszczędziłem można łatwo policzyć - będzie dużo ponad 50 tyś zł Pozdr.

~GOLFIARZ -

SZCZYM DO LUDZI!! PALIWO BIEDY Z NENDZOM!! TYLKO TDI! PRESTISZ WYGLOND OSIONGI!