Zmienione BMW 7

Wiosną bieżącego roku BMW przeprowadzi gruntowną modernizację swojej serii 7. Pojazdy otrzymają m.in. zmodyfikowane zawieszenie oraz wzmocnione silniki.

Aktualnie produkowana generacja "siódemki" jest największym sukcesem w historii firmy. Do tej pory, w ciągu 38 miesięcy nabywców znalazło 160 tysięcy egzemplarzy tego samochodu.

Wyraźnie zwiększone osiągi przy tym samym, lub nawet mniejszym zużyciu paliwa, optymalizacja układu jezdnego oraz systemu obsługi iDrive i nowe elementy wyposażenia to najważniejsze cechy BMW 7 2005.

Oto najważniejsze zmiany. Dane w nawiasach: poprzedni silnik lub zmiana w stosunku do poprzednika.

  • 750i/Li zastępuje 745i/Li. Silnik benzynowy V8 z układem Valvetronic i Double VANOS. Gruntowna modernizacja jednostki napędowej. 4 799 cm3 (4 398 cm3, + 9 procent). 270 kW/367 KM przy 6 300 obr./min (245 kW/333 KM, + 10 procent). 490 Nm przy 3 400 obr./min (450 Nm, + 9 procent). 0 - 100 km/h 5,9 sekundy (6,3 s, - 6 procent). Vmax 250 km/h. Zużycie paliwa UE 11,4 l/100 km (+/- 0), norma Euro 4 i ULEV II (norma Euro 4/LEV).
  • 740i/Li zastępuje 735i/Li. Silnik benzynowy V8 z układem Valvetronic i Double VANOS. Gruntowna modernizacja jednostki napędowej. 4 000 cm3 (3 600 cm3, + 11 procent). 225 kW/306 KM przy 6 300 obr./min (200 kW/272 KM, + 13 procent). 390 Nm przy 3500 obr./min (360 Nm, + 8 procent). 0 - 100 km/h 6,8 sekundy (7,5 s, - 9 procent). Vmax 250 km/h. Zużycie paliwa UE 11,2 l/100 km (11,1 l/100 km, + 0,9 procent), norma Euro 4.
  • 745d zastępuje 740d. Silnik wysokoprężny V8 z całkowicie aluminiową skrzynią korbową (- 30 kg masy), piezowtryskiwacze i filtr cząsteczek stałych. Całkowicie nowa konstrukcja. 4423 cm3 (3901 cm3, + 13 procent). 220 kW/300 KM przy 4000 obr./min (190 kW/258 KM, +16 procent). 700 Nm przy 1750 do 2500 obr./min (600 Nm, + 17 procent). 0 - 100 km/h 6,8 sekundy (7,4 s, - 8 procent). Vmax 250 km/h. Zużycie paliwa UE 9,5 l/100 km (9,7 l/100 km, - 2,1 procent), norma Euro 4 (norma Euro 3).
  • 730d. Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z całkowicie aluminiową skrzynią korbową (- 25 kg masy), piezowtryskiwaczami i filtrem cząsteczek stałych. Gruntowna przeróbka jednostki napędowej. 2 993 cm3 (+/- 0). 170 kW/231 KM przy 4000 obr./min (160 kW/218 KM, + 6 procent). 520 Nm przy 2000 do 2750 obr./min (500 Nm, + 4 procent). 0 - 100 km/h 7,8 sekundy (8,0 s, - 3 procent). Vmax 238 km/h. Zużycie paliwa UE 8,2 l/100 km (8,5 l/100 km, - 3,5 procent), norma Euro 4 (norma Euro 3).
  • 730i/Li. Nowy sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy ze stosowaną pierwszy raz na świecie magnezowo-aluminiową skrzynią korbową. 2 996 cm3 (+/- 0). 190 kW/258 KM przy 6 600 obr./min (170 kW/231 KM, + 12 procent). 300 Nm pomiędzy 2 500 i 4 000 obr./min (300 Nm przy 3 500 obr./min). 0 - 100 km/h 7.8 sekundy (8.0 s, - 3 procent). Vmax 244 km/h. Zużycie paliwa UE 10,1 l/100 km (10,6 l/100 km, - 4,7 procent), norma Euro 4.
  • 760i/Li. V12 z układem VALVETRONIC, układem Double VANOS i bezpośrednim wtryskiem benzyny. Niezmieniony. 5 972 cm3. 327 kW/445 KM przy 6 000 obr./min. 600 Nm przy 3 950 obr./min. 0 - 100 km/h 5,5 sekundy. Vmax 250 km/h. Zużycie paliwa UE 13,4 l/100 km. Norma Euro 4.
  • Podwozie i zawieszenie - zmienione i unowocześnione. Trzy fabryczne warianty: standardowe zawieszenie, luksusowy układ jezdny Adaptive Drive i sportowe zawieszenie. Zwiększenie rozstawu tylnych kół: + 14 milimetrów. W zależności od modelu większe hamulce odpowiednio do wzrostu mocy.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zawieszenie | silnik | paliwa | norma | procent | BMW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy