Wysokoprężny silnik benzynowy!

Na przestrzeni ostatnich dekad jednostki napędowe stosowane w samochodach wiele się nie zmieniły.

Drugą młodość przeżywały jedynie doładowane silniki Diesla, które dzięki nowym technologiom utrzymały niskie zużycie paliwa oferując dużo lepsze niż dawniej osiągi. Jednak obecnie konstruktorzy doszli już do kresu możliwości technologicznych jednostek zasilanych olejem napędowym. Ich dalszy rozwój nie jest już możliwy. Stąd masowy zwrot większości firm w kierunku silników benzynowych, które - ostatnio nieco zapomniane - wciąż posiadają potencjał rozwojowy.

Reklama

Wysokie osiągi tych silników przy stosunkowo niewielkim zużyciu paliwa ma gwarantować rozwój technologii turbodoładowania. Rozpowszechnienie stosowania turbosprężarek spowoduje, że silniki benzynowe będą dysponowały większą mocą i elastycznością niż porównywalne silniki Diesla. Kolejną zaletą będzie mniejsza emisja zanieczyszczeń - z natury rzeczy silniki benzynowe są bardziej przyjazne dla środowiska. Jedynym minusem doładowanych jednostek benzynowych będzie ciągle nieco większe zużycie paliwa. Ale czy na pewno?

Mercedes poinformował właśnie, że prowadzi prace nad zupełnie nowym silnikiem, który będzie łączył najlepsze cechy jednostek benzynowych i wysokoprężnych, a więc dużą moc i elastyczność z niskim zużyciem paliwa.

Dowiedz się więcej na temat: pojemność | silniki | silnik | paliwa | silniki benzynowe | silnik benzynowy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje