Wysokie C

Segment C obejmujący w 2001 roku niemal 5 mln sprzedanych w Europie Zachodniej samochodów, jest rynkiem o silnej konkurencji, na którym obecni są wszyscy producenci pełnych gam pojazdów oraz niektóre wyspecjalizowane marki. Stanowi jedną trzecią europejskiego rynku samochodowego i charakteryzuje się postępującym zmniejszeniem udziału klasycznych wersji nadwoziowych w związku z sukcesem kompaktowych vanów. Równolegle coraz większym sukcesem w grupie młodych klientów o indywidualistycznym nastawieniu, cieszą się kompaktowe hatchbacki.

Segment C ma podobny ciężar gatunkowy we wszystkich krajach europejskich, w których stanowi 30-35% rynku. W segmencie tym wyraźnie dominują hatchbacki i sedany, które w 2001 stanowiły 60% rynku, pomimo spektakularnego sukcesów wersji jednobryłowych, które zdobyły w 2001 roku 23% rynku w stosunku do 1% w 1996. Kombi stanowią natomiast 12,5% tego segmentu, a kabriolety i coupe jedynie 4%.

Wszyscy producenci oferujący pełne gamy pojazdów oraz kilka wyspecjalizowanych marek proponują w segmencie C imponującą ofertę, obejmującą niekiedy kilka modeli. Jej różnorodności, obejmującej kompaktowe hatchbacki i wany obok tradycyjnych sedanów towarzyszy zwiększenie zróżnicowania wymiarów samochodów, zarówno pod względem szerokości jak i wysokości. Najnowszym tego przykładem jest wspomniany renault megane II. Ale w kolejce czekają już kolejne tego typu auta, takie jak nowej generacji volkswagen golf, który na rynku pojawi się – podobnie jak megane II – w kilku wersjach nadwoziowych – oraz prezentowany na zdjeciu fiat stilo w odmianie kombi, a nieco później także minivana.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy