Wielkie koncerny w Rosji

Przygoda zachodnich producentów samochodów w Rosji zaczęła się w czerwcu 2002 roku, kiedy to Ford otworzył w Vsevolozhsku swoją fabrykę produkującą Focusy. Wprawdzie konstrukcja zawieszenia rosyjskich aut kompaktowych musiała zostać gruntownie zmodyfikowana, ze względu na stan tamtejszych dróg, jednak produkcja, a co najważniejsze pieniądze i nowe miejsca pracy przyniosły ożywienie w pobliskiej okolicy.

Przygoda zachodnich producentów samochodów w Rosji zaczęła się w czerwcu 2002 roku, kiedy to Ford otworzył w Vsevolozhsku swoją fabrykę produkującą Focusy. Wprawdzie konstrukcja zawieszenia rosyjskich aut kompaktowych musiała zostać gruntownie zmodyfikowana, ze względu na stan tamtejszych dróg, jednak produkcja, a co najważniejsze pieniądze i nowe miejsca pracy przyniosły ożywienie w pobliskiej okolicy.

Od tamtego czasu duże koncerny zabiegają o jak największą ekspansję rosyjskiego rynku co raz "pompując" kolejne środki finansowe w budowę nowych, lub przejmowanie starych zakładów produkcyjnych. Największe pieniądze do tej pory przyniosła Rosjanom inwestycja GM. Spółka joint-venture GM-AvtoVAZ produkująca w Togliatti pod Moskwą nowe auta SUV - Chevrolet Niva szacowana jest na kwotę 335 milionów dolarów.

Dziś na miejscu Lad i Sputników powstają w Rosji Focusy i efekty pracy General Motors - Chevrolety Niva. Z pewnością już niebawem będziemy świadkami kolejnych inwestycji wielkich koncernów motoryzacyjnych w Rosji.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: miejsca pracy | nowe miejsca pracy | koncerny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy