Według Niemców, japońskie najlepsze!

Fani japońskich i niemieckich samochodów często toczą ze sobą "forumowe" boje. Rzadko jednak wzajemne docinki poparte są miarodajnymi badaniami. Takie właśnie badania opublikował niedawno niemiecki ADAC.

Raz na jakiś czas swoje rankingi niezawodności i zadowolenia klientów publikują jednak niezależne organizacje, takie jak ADAC czy Dekra, i wówczas w chłodny, obiektywny sposób porównać można jakość poszczególnych pojazdów.

Reklama

Cztery do zera!

Najnowszy raport opublikował niedawno niemiecki ADAC. Wynik spotkania Japonia : Niemcy? Aż cztery do zera!

ADAC każdego roku bada poziom zadowolenia niemieckich klientów z nowych samochodów. Wyniki badań można uznać za miarodajne, bowiem właściciele pojazdów oceniają w nich m.in. poziom zadowolenia z samochodu (osiągi, awaryjność) i obsługi serwisowej. Ankietowanych pyta się również o to, czy po raz kolejny kupiliby pojazd konkretnej marki.

W tegorocznych badaniach udział wzięło aż 46 tys. niemieckich kierowców. Jakie marki spotkały się w Niemczech z największym uznaniem?

Subaru rządzi

Po raz piąty z rzędu za najlepszą markę na niemieckim rynku uznano Subaru. Swoją drugą pozycję, podobnie jak w zeszłym roku, utrzymał też Lexus. Na trzecie miejsce awansował inny japoński producent - Mitsubishi. Zaraz za podium - na czwartym miejscu - sklasyfikowano Hondę. Warto odnotować, że pierwsza w tym zestawieniu niemiecka marka - BMW - sklasyfikowana została dopiero na dziesiątej pozycji.

Generalnie jest dobrze

Wypada jednak zaznaczyć, że nasi zachodni sąsiedzi są raczej zadowoleni z jakości samochodów i poziomu obsługi w tamtejszych serwisach. Nawet producenci zamykający stawkę (Chevrolet, Mini i Renault) ocenieni zostali dobrze.

Skala ocen stosowanych przez ADAC jest pięciostopniowa - 1 oznacza "duże zadowolenie", piątka - "całkowite niezadowolenie". Najsłabsze marki w stawce oceniono przeważnie między 2 a 3, co świadczyć może o bardzo wysokim poziomie obsługi w niemieckich salonach i serwisach.

W kategorii "zadowolenie z samochodu" również prym wiodą marki japońskie. Na pierwszym miejscu znów pojawia się Subaru, trzecia pozycja należy do Lexusa. Na drugim miejscu, co może nieco dziwić, znalazł się Jaguar.

Japończycy niepodzielnie rządzą również w kategorii "zadowolenie z obsługi serwisowej". Ankietowani najmniej zastrzeżeń mają do serwisów Subaru, Lexusa i Mitsubishi (ex aequo) oraz Hondy.

Niemieccy kierowcy najczęściej wskazują też Subaru i Lexus jako marki, których pojazdy zdecydowaliby się nabyć po raz kolejny. Co ciekawe, trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmuje... Dacia. Coraz więcej Niemców przekonało się więc do tanich, objętych trzyletnią gwarancją pojazdów z Rumunii, które wciąż nie mogą zdobyć zaufania polskich kierowców.

Trzeba znaleźć wytłumaczenie...

Niską pozycję niemieckich marek przedstawiciele ADAC tłumaczą głównie wysokimi cenami produkowanych przez nie pojazdów. Dla przykładu, serwisy Mercedesa, który zajął w ogólnym zestawieniu odległe, 17. miejsce, w testach ADAC zawsze oceniane były bardzo wysoko.

Wraz ze wzrostem ceny pojazdu klienci oczekują jednak zdecydowanie bardziej "ekskluzywnego" traktowania, więc wielu z nich nie jest do końca zadowolonych z obsługi. Wypada jednak zauważyć, że wskazywana przez Niemców zależność nie zachodzi najwyraźniej w przypadku Lexusa, który również nie należy do tanich marek...

A jak wygląda sytuacja w Polsce? Samochody z którego kraju moglibyście polecić swoim znajomym i przyjaciołom? Głosujcie w ankiecie.

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów oraz już niebawem... samochód na weekend z pełnym bakiem! Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

Dowiedz się więcej na temat: najlepszy | niemiecki

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje