W serwisach podmieniają części?

Ponad 60 proc. przedsiębiorców prowadzących warsztaty samochodowe narusza interesy konsumentów - poinformował w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Nieprawidłowości dotyczą między innymi braku informacji o cenach usług oraz problemów z rozpatrywaniem reklamacji.

Reklama

Kontrolę w warsztatach przeprowadziła Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK. Objęto nią przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie diagnostyki i naprawy samochodów, usług blacharsko- lakierniczych oraz wulkanizacji.

Najwięcej zastrzeżeń budził brak cenników za wykonywane usługi. Prawie 40 proc. warsztatów nie zamieszcza jasnych informacji o koszcie napraw, ponadto niewłaściwie podawane są ceny części i towarów dostępnych w tych placówkach.

Tylko w 19 z 67 skontrolowanych zakładów klienci mieli możliwość obserwacji naprawianego auta. Zdaniem konsumentów jest to istotny element kontroli placówki, pozwalający na uniknięcie np. podmiany części. Przedsiębiorcy nie prowadzili rejestrów zgłoszonych reklamacji, a także nie określali na piśmie terminu realizacji usługi. Ponadto bardzo często zawierali jedynie umowy ustne. Praktyki usługodawców w znacznym stopniu mogą uniemożliwiać konsumentom dochodzenie swoich roszczeń z tytułu wadliwie wykonanej usługi oraz niedotrzymania terminu - poinformował UOKiK.

Po kontroli Inspekcja Handlowa skierowała do przedsiębiorców ponad 50 wystąpień z żądaniem usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości. Ponadto inspektorzy nałożyli 37 mandatów, a także skierowali 3 wnioski do sądów rejonowych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: nieprawidłowości | UOKiK

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje