W 3.5 s do setki!

Dla upamiętnienia trzydziestej rocznicy wejścia na rynek angielski Mitsubishi przygotowało specjalną, jubileuszową wersję Lancera Evo VIII.

Pojazd nosi skomplikowaną nazwę Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR (Mitsubishi Racing) FQ-400, wyprodukowany zostanie w liczbie 100 egzemplarzy i będzie kosztował 46 999 funtów.

Reklama

Źródłem napędu jest zmodyfikowany, turbodoładowany dwulitrowy silnik o mocy 405 KM. Dzięki temu Lancer przyspiesza niczym motocykl. Pierwsza setka pojawia się na liczniku w 3.5 s po zapaleniu się zielonego światła! Tymczasem kosztującemu w Anglii 330 tysięcy funtów Porsche Carrera GT dokonanie tej sztuki zajmuje 3.9 s, podczas gdy ultrasportowe Pagani Zonda osiąga setkę w 3.7 s. Wśród sportowych sedanów nokaut jest jeszcze większy - BMW M3 przyspieszenie do 100 km/h zajmuje aż 5.3 s.

Prędkość maksymalna Lancera FQ-400 przekracza 280 km/h.

W ślad za tak wysilonym silnikiem musi pójść zawieszenie. Pojazd posiada kontrolowany elektronicznie napęd na cztery koła, a za zawieszenie kół odpowiadają sprężyny i amortyzatory Bilsteina, które ustawiane były na legendarnej, północnej pętli niemieckiego toru Nurburgring.

Zmiany zewnętrzne są niewielkie i mają poprawić stabilność przy wysokich prędkościach. Samochód otrzymał aerodynamiczne lusterka Ralliart, przedni spojler z włókna węglowego oraz "zęby rekina" umieszczone nad tylną szybą.

We wnętrzu znajdziemy sportową kierownicę Momo oraz kubełkowe fotele Recaro. Ponadto koło lewarka skrzyni biegów znajduje się dyskretna tabliczka informująca o numerze egzemplarza.

Lancer Evo VIII MR FQ-400 nie jest jednak autem przeznaczonym na tor. Na jego pokładzie znajdziemy bowiem m.in. klimatyzację i elektryczne szyby.

Porozmawiaj na Forum.

Dowiedz się więcej na temat: Pojazd | mitsubishi | S

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje