Volkswagen ma najlepszy wizerunek w mediach

Koncern Volkswagena cieszy się w mediach najlepszym wizerunkiem pośród najważniejszych niemieckich przedsiębiorstw notowanych na giełdzie. Tak wynika z analizy Instytutu Studiów nad Mediami - Media Tenor International, który przyznaje nagrodę "Dax 30 Reputation Award".

Wyróżnienie zostało wręczone w Wiedniu podczas konferencji Agenda Setting 2015.

Szwajcarscy eksperci przeanalizowali w ciągu 12 miesięcy 87 tysięcy informacji z 50 światowych mediów prasowych, radiowych i telewizyjnych. Pod uwagę brali 12 kryteriów - od częstotliwości ukazywania się informacji, poprzez obecność w środkach przekazu prezesa zarządu po różnorodność tematów.

Volkswagen wyróżnił się przede wszystkim w kategorii ogólnego postrzegania, wydźwięku publikowanych tekstów oraz różnorodności tematów. Koncern zyskał uznanie za, między innymi, sposób informowania o sprawach personalnych oraz za aktywność w różnych obszarach społecznej odpowiedzialności biznesu.

Reklama

Stephan Grühsem, główny pełnomocnik Volkswagen AG i szef Działu Komunikacji, Kontaktów Zewnętrznych i Investor Relations, podkreśla: "Media cyfrowe powodują, że ludzie w zupełnie inny sposób budują swoją opinię na różne tematy, inaczej podejmują decyzje zakupowe. Na przykład, w przyszłości dla coraz większej liczby ludzi będzie miało znaczenie, że to właśnie ich marka wiarygodnie angażuje się w sprawy społeczne. To, czy firma potrafi sprostać wyzwaniom w tej dziedzinie, jest dla klientów, pracowników i innych zainteresowanych równie ważne, jak jakość jej produktów czy stabilność miejsc pracy. Dlatego utworzyliśmy specjalny zespół ekspertów do spraw komunikacji w zakresie CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu".

To przekonanie zdaje się potwierdzać nowe badanie "CSR Index 2015" przeprowadzone przez szwajcarskie wydawnictwo InnoVatio Publishing, które należy do Media Tenor International.

Wydawca Francis Quinn stwierdził: "Dla przedsiębiorstw coraz ważniejsze będzie jasne zdefiniowanie tego, jak rozumieją odpowiedzialność społeczną i jak ich aktywność w tej dziedzinie ma przyczynić się do trwałego sukcesu społecznego". Założyciel Media Tenor, Roland Schatz powiedział: "Firmy muszą się poczuwać do współczesnych standardów w dziedzinie środowiska, spraw socjalnych i zarządzania przedsiębiorstwem oraz informować o tym w wiarygodny sposób. W Volkswagenie stało się to częścią DNA koncernu".




Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy