Volkswagen i Mercedes. My porównujemy, ty wybierasz

Dwadzieścia lat temu nikt nie przypuszczał że, Mercedes kiedykolwiek stworzy samochód skierowany do klientów Golfa. Dekadę temu nikomu nie przeszłoby przez myśl, że pojazd taki nosić będzie nazwę klasa A...

Okazuje się jednak, że nowa klasa A, która pojawiła się w niemieckich salonach w czerwcu, całkiem nieźle radzi sobie w rynkowym pojedynku z "królem kompaktów". Przez sześć miesięcy od rynkowego debiutu firma ze Stuttgartu zebrała już niemal 90 tys. zamówień na ten pojazd. Nowy Golf, który dostarczany jest klientom od 2 miesięcy, sprzedał się do tej pory w 40 tys. egzemplarzy.

Reklama

Jak wygląda porównanie tych dwóch aut z punktu widzenia przeciętnego klienta (nie można przy tym zapominać, że obie firmy nie uważają swoich modeli za konkurencyjne, ze względu na fakt, że Mercedes należy do segmentu premium)?

Wymiary pojazdów są zbliżone i trudno wskazać zwycięzcę w tej kategorii. Nowa klasa A mierzy 4,29 m długości, nowy Golf - 4,25 m. Auto z Wolfsburga jest jednak nieco szersze (1,79 m do 1,78 m) i odrobinę wyższe (Golf - 1,45 m, klasa A 1,43 m). Mercedes może się jednak pochwalić większym - wynoszącym aż 2,7 m - rozstawem osi. W Golfie mamy do dyspozycji 2,63 m. Golf wysuwa się jednak na prowadzenie w kategorii praktyczność. W bagażniku pomieszczą się pakunki o objętości do 380 l. Kufer Mercedesa pomieści jedynie 340 l.

W przypadku klasy A podstawowa, wspomagana turbosprężarką, benzynowa jednostka napędowa ma pojemność 1,6 l. Motor rozwija moc 120 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 150 Nm.

Zbliżone parametry oferuje volkswagenowski 1,4 l TSI, który rozwija 122 KM i - tak samo jak Mercedes - 150 Nm.

Osiągi obu aut są niemal identyczne. Klasa A przyspiesza do 100 km/h w 9,2 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 202 km/h. Golf osiąga setkę w 9,3 s od startu, prędkość maksymalna to 203 km/h.

W kwestii zużycia paliwa - jeśli wierzyć oficjalnym danym technicznym - wygrywa Golf. Samochód spalać ma średnio 5,2 l benzyny na 100 km, Mercedes potrzebuje o 0,5 l paliwa więcej.

Niemal identycznie wygląda również lista wyposażenia standardowego każdego z modeli. Oba oferują komplet poduszek powietrznych (łącznie z kolanową dla kierowcy), pełny pakiet elektryczny (szyby przednie, tylne i lusterka), radio CD/MP3, komputer pokładowy czy centralny zamek.

Golf okazuje się jednak bezkonkurencyjny w kategorii koszty. Pięciodrzwiowy samochód z silnikiem 1,4 l TSI wyceniony został na niespełna 72 tys. zł. Podstawowa wersja klasy A - model oznaczony symbolem 180 - to wydatek, co najmniej, 89 900 zl.

Zakładając, że dysponujesz nieograniczonym budżetem, które z tych dwóch aut wybrałbyś dla siebie?

Dowiedz się więcej na temat: Nie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje