Usterka w Toyotach Prius. Stanowisko producenta

W środę Toyota ogłosiła dużą akcję nawrotową. W autoryzowanych serwisach będzie musiało się pojawić 1,9 miliona hybrydowych Priusów celem aktualizacji oprogramowania.

Toyota poinformowała, że akcja serwisowa dotyczy m.in. 997 tysięcy aut w Japonii, 713 tysięcy w Ameryce Północnej i 130 tysięcy w Europie. Według UOKiK, w Polsce naprawa obejmie 564 samochody, które wyprodukowano między 14 stycznia 2009 a 5 lutego 2014 roku.

Reklama

Poniżej publikujemy oświadczenie producenta:

"Toyota Motor Corporation ogłosiła kampanię zapraszającą użytkowników Priusa trzeciej generacji do serwisów w związku z potrzebą modyfikacji oprogramowania modułu zarządzania mocą pojazdu, będącego częścią hybrydowego zespołu napędowego.

Przy obecnym oprogramowaniu możliwe jest nadmierne obciążenie termiczne w układzie wzmacniacza napięcia modułu mocy, co może potencjalnie prowadzić do ich odkształcenia i uszkodzenia. W takim przypadku zostaną włączone kontrolki ostrzegawcze informujące o awarii, a samochód może zostać wprowadzony w tryb pracy awaryjnej (jazda będzie mogła być kontynuowana, ale z ograniczoną mocą napędu hybrydowego). W skrajnym przypadku może dojść wyłączenia napędu hybrydowego i zatrzymania samochodu.

Na świecie nie odnotowano żadnego wypadku ani obrażeń użytkowników Toyoty spowodowanych powyższymi elementami. Prewencyjna akcja przywoławcza ma za zadanie wyeliminować prawdopodobieństwo usterki w przyszłości.

Akcją objęte są egzemplarze Toyoty Prius trzeciej generacji, wyprodukowane w okresie marzec 2009 - luty 2014. Łącznie dotyczy ona 1,91 mln pojazdów, z czego 136 tys. w Europie i 540 w Polsce. Żaden inny model hybrydowy Toyoty i Lexusa nie jest objęty akcją. Właściciele samochodów objętych akcją zostaną powiadomieni listownie przez firmę Toyota Motor Poland Co. Ltd. Sp. z o.o. Autoryzowana Stacja Obsługi Toyoty dokona zmiany oprogramowania modułu zarządzania mocą pojazdu hybrydowego. Usługa zostanie przeprowadzona bezpłatnie i zajmie około 40 minut."

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje