Uczciwy rynek czy "szara strefa"?

Polski Sojusz Motoryzacyjny zainicjował dyskusję na temat problemu "szarej strefy" części motoryzacyjnych.

Organizatorzy, eksperci i dziennikarze poszukiwali rozwiązań i pomysłów na ucywilizowanie rynku części samochodowych. Dyskusja dotyczy przede wszystkim poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach oraz ochrony uczciwej działalności gospodarczej w zakresie handlu częściami.

Reklama

Pomysłodawcą był Polski Sojusz Motoryzacyjny, który powstał w celu ochrony rynku uczciwie działających producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych oraz warsztatów samochodowych, a zatem reprezentuje cały niezależny rynek motoryzacyjny w Polsce i chroniąca ponad 200 tysięcy miejsc pracy.

Koordynator Sojuszu - Alfred Franke przedstawił wyniki badań giełdy w podwarszawskim Słomczynie. Z badań wynika, iż najczęściej kupowanymi częściami na giełdzie są dwie grupy produktów - części typowo eksploatacyjne (filtry, klocki, tarcze, amortyzatory) oraz części przeznaczone do zaawansowanych napraw (sprzęgło, amortyzatory oraz części silnikowe). Dodatkowo sprzedający na giełdzie przyznali, że części używane - licząc ilościowo, stanowią aż 65% wszystkich sprzedawanych produktów. W przypadku liczenia wartościowo dominują części nowe, stanowiące 56%. Z kolei blisko 45% kupujących zadeklarowało, że przyjeżdża na giełdę co najmniej raz na dwa tygodnie, zatem z dużą regularnością.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Ciąg dalszy na następnej stronie

Dowiedz się więcej na temat: handel | auto | sojusz | motoryzacyjny | strefy | strefa | szara strefa

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama