Toyoty avensis wagon kontra RAV4. Wygrywa...

Co jest lepszym wyborem na co dzień? Sprawdziliśmy to na przykładzie pięciu par samochodów z różnych segmentów.

W każdej z nich porównaliśmy typowe kombi z odpowiadającym mu SUVem tej samej marki. Różnice między nimi nie ograniczają się jednak do nadwozi. Segment aut kompaktowych reprezentują Dacie (Logan i Duster) i Skody (Octavia i Yeti), klasę średnią Toyoty (Avensis i RAV4) i Audi (A4 i Q5), a klasę wyższą - BMW serii 5 oraz X5.

Walka na argumenty

Reklama

Obie Dacie mają swoje atuty - Duster oferuje napęd na cztery koła i wysoki prześwit, Logan MCV - siedmioosobową kabinę.

Pierwsza para to dwie Dacie: Logan (model, którym siedem lat temu rumuńska marka powróciła na rynek) oraz nowszy Duster - najtańszy SUV na naszym rynku.

Nadwozie

"Pudełkowaty" kształt nie dodaje Loganowi elegancji, ale ma on swoje zalety. I przednie, i tylne drzwi są bardzo duże, co ułatwia zajmowanie miejsca we wnętrzu. Kolejne - wielkie i dzielone w pionie - czynią banalnym dostęp do bagażnika.

21-centymetrowy prześwit Dustera zachęca do zjeżdżania z asfaltu, ale i Logan jest zawieszony wyżej niż przeciętny kompakt (16 cm). Pod względem designu ten pierwszy wyprzedza rywala o epokę.

NASZ WYBÓR: SUV

Wnętrze

Największą zaletą prostej bryły nadwozia Logana MCV jest przepastne, siedmioosobowe wnętrze. Imponuje ono szczególnie z tyłu - w drugim rzędzie siedzeń żaden kompakt nie zapewnia tyle miejsca, a przecież za nim są jeszcze dwa miejsca. I to nie rezerwowe - dłuższe wyprawy bez problemu zniosą tu nawet dorosłe osoby.

Gdy złożymy trzeci rząd siedzeń, Logan MCV zmieści 700 l bagażu (do linii okien). Maksymalnie przewieziemy nim aż 2350 l.

Duster oferuje sporo miejsca, ale tylko pięciu podróżnym. Jego 408-litrowy bagażnik (o 67l mniejszy niż w wersji z przednim napędem) można powiększyć do 1570 l.

NASZ WYBÓR: KOMBI

Jazda

1,6-litrowy silnik zapewnia obu Daciom wystarczające osiągi. W mieście mocy nie brakuje żadnej z nich, w trasie - obu. Podczas dalszych podróży lepszy okazuje się Duster, który w tej odmianie ma sześciobiegową skrzynię (mniejszy hałas i spalanie przy wyższych prędkościach).

Duster wygrywa także pod względem komfortu jazdy - nie są mu straszne właściwie żadne wyrwy w drodze.

NASZ WYBÓR: SUV

Koszty

Jeśli weźmiemy pod uwagę to, "ile samochodu" dostajemy za nasze pieniądze, Logan MCV jest bezkonkurencyjny. Za 46 550 zł otrzymujemy dość bogato wyposażoną wersję Laureate z siedmioma miejscami siedzącymi. Za niecałe 50 tys. zł możemy kupić najtańszego Dustera z napędem wszystkich kół. Jest to zupełnie przeciętnie wyposażona odmiana Ambiance.

NASZ WYBÓR: KOMBI

WERDYKT

Duster i Logan MCV mają mocne atuty, którymi potrafią do siebie przekonać. Obie Dacie mają podobne ceny i mniej więcej po równo podzieliły się przydatnymi umiejętnościami, czym zasłużyły na remis.

Dowiedz się więcej na temat: Toyota Avensis

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje