Toyota wspiera globalne programy chroniące środowisko

Toyota ogłosiła niedawno plan Environmental Challenge 2050, w którym wyznaczyła sobie cel wyeliminowania z działalności emisji CO2 do 2050 roku. Jest to kolejny etap konsekwentnej strategii zrównoważonego rozwoju, przyjętej przez firmę 30 lat temu. Wtedy to japoński producent rozpoczął prace nad napędem hybrydowym.

W ciągu 18 lat od premiery pierwszego seryjnego samochodu hybrydowego Toyota wprowadziła na rynki całego świata łącznie 30 modeli spalinowo-elektrycznych i sprzedała ponad 8 milionów aut z tym napędem. Ostatni milion trafił do swoich właścicieli w ciągu zaledwie 9 miesięcy.

Reklama

Napęd hybrydowy jest obecnie najbardziej popularną alternatywą dla aut z silnikami benzynowymi i Diesla. W Europie hybrydowy Auris jest najczęściej wybieraną wersją napędową tego modelu. Rewolucja hybrydowa Toyoty pozwoliła do tej pory ograniczyć emisję dwutlenku węgla do atmosfery o 58 mln ton dzięki zastąpieniu tradycyjnych aut spalinowych hybrydami.

W grudniu 2014 roku Toyota rozpoczęła sprzedaż samochodu napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Ten rewolucyjny pojazd nieemitujący spalin to kolejny krok Toyoty na drodze do ograniczenia wpływu transportu samochodowego na środowisko. Mirai jest napędzany silnikiem elektrycznym, do którego prąd wytwarzany jest w reakcji wodoru i tlenu zachodzącej w ogniwach paliwowych. To przełomowe rozwiązanie pozwala cieszyć się cichą, płynną jazdą samochodu elektrycznego i jednocześnie tankować auto tylko w 3 minuty.

Toyota dąży do jak najszerszej współpracy ze społeczeństwem obywatelskim na rzecz ochrony środowiska, dlatego od 15 lat prowadzi Program Wspierania Działań Proekologicznych (Environmental Activities Grant Program), którego celem jest umożliwienie najprężniejszym organizacjom ekologicznym wdrażanie ambitnych projektów. Do tej pory japoński koncern sfinansował 304 przedsięwzięcia prowadzone na całym świecie.

W tegorocznej, 16. edycji finansowanie otrzymało kolejne 26 projektów. Wnioski złożone przez organizacje non-profit były oceniane pod względem ich zasięgu i zakładanych efektów, skalowalności oraz koherencji z lokalnymi potrzebami. Nagrodzone projekty koncentrują się na ratowaniu zagrożonych gatunków, wspieraniu bioróżnorodności i zapobieganiu globalnemu ociepleniu.

Dowiedz się więcej na temat: Toyota

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje