Toyota - pod prąd w jednokierunkową?

Kryzys rynku motoryzacyjnego dotyka nie tylko Polskę, ale całą Europę. Nawet państwa wyjątkowo stabilne, uchodzące za największe potęgi gospodarcze Europy zachodniej, odczuwają skutki spadku sprzedaży nowych aut. Jeżeli jednak mówimy, że cała Europa przeżywa kryzys, to na tym tle Polska jest już na samym dnie samochodowego dołka. Porównując najnowsze i ubiegłoroczne dane dotyczące sprzedaży nowych samochodów na Starym Kontynencie, wyraźnie widać, że większą od Polski dekoniunkturę zanotowała jedynie egzotyczna Islandia.

Żadne to pocieszenie, tym bardziej, że wskaźnik ilustrujący realny popyt na auta, czyli liczba nowych samochodów sprzedanych na 1000 mieszkańców jest w Polsce najniższa z pośród badanych 20 europejskich krajów i kształtuje się na poziomie 2 sztuk. W Islandii wynik ten wynosi 5. Fakt, że rynek motoryzacyjny w Polsce skurczył się o kolejne 23,77% (styczeń-marzec) w stosunku do roku ubiegłego, obrazuje rozmiary kryzysu.

Reklama

Na tym tle wyniki osiągane przez pojazdy Toyoty na rodzimym rynku są niewątpliwie zjawiskiem godnym uwagi. Wysokość sprzedaży nowych samochodów w Polsce w okresie styczeń-kwiecień 2002 pokazują, że Toyota jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającą się firmą motoryzacyjną, a jej samochody zajmują czołowe pozycje w istotnych segmentach. W kwietniu br. dealerzy Toyoty sprzedali 2470 sztuk samochodów - jest to jak do tej pory najlepszy miesiąc w historii firmy.

Od stycznia do kwietnia nabywców znalazło 7973 sztuk nowych samochodów Toyoty. Wynik ten jest niemal o 80% lepszy od ubiegłorocznego. W najpopularniejszym obecnie w Polsce segmencie B, największe sukcesy odnosi zgrabny Yaris - samochód roku 2000. W okresie od stycznia do marca br. sprzedaż małej toyoty wzrosła o 194% w stosunku do analogicznego okresu z roku ubiegłego. W segmencie aut kompaktowych (C) największe sukcesy odnosi Toyota Corolla.

Zarówno dynamika sprzedaży (kwiecień 2001-2002 wzrost o 200%), jak i liczba sprzedanych egzemplarzy (1127 - kwiecień 2002) kompaktowej toyoty jest zdecydowanie najwyższa w segmencie. Najnowsza, 9. już generacja Corolli wyjątkowo przypadła do gustu rodakom.

Dowiedz się więcej na temat: kryzys | prąd

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje