Toyota idzie do przodu. Nowe silniki i płyta podłogowa

​Producenci samochodów stale prowadzą badania, dzięki którym będą mogli produkować samochody szybciej, bardziej elastycznie i mniejszym kosztem.

Jednym z trendów, który daje się zauważyć u różnych firm, jest opracowania uniwersalnych, modularnych płyt podłogowych, które mogą stanowić bazę dla wielu nowych modeli.

Taką nową platformę o nazwie Toyota New Global Architecture (TNGA) zaprezentowała właśnie japońska firma.  Japończycy jednocześnie pracowali nad nową rodziną jednostek napędowych, które będą stosowane w modelach zbudowanych w oparciu o TNGA.

Nowa płyta podłogowa wraz z nowymi silnikami pozwoli na obniżenie i przesunięcie środka ciężkości samochodu. Zalet takiego rozwiązania jest wiele - poprawiają się właściwości jezdne, czucie jezdni, bezpieczeństwo bierne, a stylizacja samochodu może być bardziej dynamiczna. 

Reklama

Jednocześnie nowa platforma ma pozwolić na znacznie zwiększenie sztywności nadwozia (od 30 do 65 proc.). To, podobnie jak obniżenie środka ciężkości, przekłada się na lepsze właściwości jezdne i większe bezpieczeństwo w razie wypadku.

Nowa rodzina jednostek napędowych ma być mocniejsza (średnio o 15 proc.) i bardziej oszczędna (średnio o 25 proc) od jednostek napędowych stosowanych obecnie. Zmiany obejmą również hybrydowy układ napędowy. Dzięki zastosowaniu mniejszych silników elektrycznych, inwerterów i baterii, zużycie paliwa ma spaść o 15 proc. 

Pierwsze klasyczne silniki spalinowe z nowej serii pojawią już w tym roku, jednocześnie z pierwszym modelem opartym na nowej płycie podłogowej. Ma to być średniej wielkości pojazd o przednim napędzie. Następnie platforma TNGA znajdzie się w nowych kompaktach o przednim napędzie i samochodach segmentu E (również z przednim napędem), a także autach tylnonapędowych.

Do 2020 roku połowa sprzedawanych na całym świecie samochodów ma być zbudowanych na platformie TNGA.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Toyota
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy