Takiej tandety jeszcze nie było? Nowy kompakt za 22 tys. zł!

Chęć utrzymania pozycji lidera lokalnego rynku sprawia, że zarząd Łady zdecydował właśnie przedłużyć rynkową karierę i zmienić pozycjonowanie Łady Priory. Popularny reprezentant segmentu C ma być od teraz samochodem "ultrabudżetowym".

Priora to bezpośredni następca modelu 110, który - w 1989 roku - zastąpić miał przestarzałą już wówczas Ładę Samarę (jej produkcję zakończono dwa lata temu...).

W zeszłym roku, na salonie motoryzacyjnym w Moskwie, zaprezentowano zupełnie nową Ładę segmentu C - model Vesta. Produkcja ruszyła w październiku. Oficjalny debiut rynkowy nastąpił niespełna miesiąc temu (dokładnie 24 listopada).

Debiut Vesty, pierwszego modelu zbudowanego na zupełnie nowej płycie podłogowej LADA B/C (opracowanej wspólnie z inżynierami Renault-Nissan) sugerował, że dni podstarzałej Priory są już policzone. Nic bardziej mylnego...

Reklama

Na zasadzie "wróg, jak wróg, ale swój" dobrze znany Rosjanom model ma szanse po raz kolejny stać się ważnym rynkowym graczem.

Przedłużenie produkcji o następne 2-3 lata, wymogło na konstruktorach daleko idące zmiany. Priora otrzymać ma m.in. układ ABS, którego obecności - od stycznia 2016 - wymaga rosyjskie prawo, jedną poduszkę powietrzną oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy!

Takie luksusy okupione są jednak poważnymi cięciami w zakresie, chociażby, materiałów wykończeniowych czy izolacji akustycznej. Ta ostatnia ograniczona zostanie do minimum. We wnętrzu spodziewać się można jeszcze gorszych plastików (nie jesteśmy przekonani, czy to w ogóle wykonalne...).

Zmiany dotyczą też jednostki napędowej. Do tej pory Priora oferowana była z 16-zaworowym silnikiem 1,6 l o mocy 106 KM. Od stycznia w cennikach dostępna będzie wyłącznie odmiana 1,6 l 8V rozwijająca 87 KM (Euro 5).

Obecnie, w związku z malejącym popytem, linie produkcyjne Priory zostały zatrzymane. W zeszłym miesiącu na ten model zdecydowało się 2678 nabywców, czyli aż o 36 proc. mniej niż dwa lata temu. Mimo tego samochód znalazł się na liście dziesięciu najpopularniejszych nowych aut listopada. Jest też obecnie trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem Łady po modelach Granta i Largus (lokalna wariacja na temat Łady Logan MCV).

Zubożona wersja Priory kosztować ma około 5 tys. euro (około 22 tys. zł), co biorąc pod uwagę, że samochód oferuje zdolności przewozowe zbliżone do Volkswagena Golfa, uznać można za prawdziwą okazję. Ceny następcy - Łady Vesta - wahają się od 514 tys. do 677 tys. rubli, czyli między 6,6 tys a 8,7 tys. euro.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy