Subaru z hybrydową technologią Toyoty

Subaru zamierza do końca roku wprowadzić na rynek swój pierwszy samochód hybrydowy typu plug-in. Jak dowiadujemy się od dyrektora technicznego firmy, przy budowie auta Subaru w znacznym stopniu korzysta z technologii hybrydowej Toyoty. Nowa hybryda Subaru otrzyma prawdopodobnie nazwę Evoltis.

Kilka lat temu obie japońskie firmy współpracowały przy budowie bliźniaczych sportowych coupe - Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Obecnie Subaru pracuje nad swoim pierwszym samochodem z napędem hybrydowym ładowanym z gniazdka (plug-in). Nowy model marki ma trafić do salonów pod koniec tego roku. Prawdopodobnie będzie się nazywał Evoltis - taką nazwę Subaru Corporation zastrzegło w amerykańskim urzędzie patentowym.

Nowa hybryda Subaru zadebiutuje przed końcem roku. W ten sposób japoński producent spełni wymagania California Zero Emission Vehicle. W dalszej przyszłości Subaru planuje zbudować także samochód elektryczny.

Reklama

Niedawno Takeshi Tachimori, dyrektor techniczny Subaru, powiedział, że w czasie pracy nad własną hybrydą plug-in firma opierała się na technologii Toyoty w największym możliwym stopniu. Toyota, właściciel 16,8% akcji Subaru, oferuje obecnie na świecie 35 modeli hybrydowych, w tym jeden ładowany z zewnętrznej sieci - Prius Plug-in Hybrid, znany na amerykańskim rynku jako Prius Prime. Subaru mogło także skorzystać z hybrydowego napędu 4x4 Toyoty - E-Four, który wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny do napędzania tylnej osi, podczas gdy przednia oś jest napędzana benzynowo-elektrycznym układem hybrydowym. Z tego rozwiązania korzysta Toyota RAV4 Hybrid oraz Toyota Prius na japońskim rynku.

Prius Plug-in Hybrid wykorzystuje napęd hybrydowy czwartej generacji, taki sam jak w nowym Priusie, z funkcją ładowania akumulatora podczas jazdy przy zwalnianiu i hamowaniu. Auto ma zasięg 50 km na samym silniku elektrycznym, na którym może rozpędzić się maksymalnie do 135 km/h. Przy wyższych prędkościach uruchamia się silnik benzynowy, który współpracuje z elektrycznym na tej samej zasadzie jak w każdej innej hybrydzie Toyoty - wspomaga przy nabieraniu prędkości i odzyskuje energię podczas zwalniania.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy