Skrzynia szybsza niż kierowca

Przekładnie dwusprzęgłowe stosowane są coraz chętniej przez producentów. Nie może to dziwić - oferują one nie tylko lepsze osiągi, ale również niższe zużycie paliwa niż w samochodach z konwencjonalnymi skrzyniami manualnymi lub automatycznymi.

Obecnie największym minusem przekładni dwusprzęgłowych jest ciągle wysoka cena. Np. Volkswagen za zamówienie auta z DSG życzy sobie dopłatę w wysokości 10 tys. zł.

Reklama

Jednak firma z Wolfsburga nie jest jedynym producentem, który w swojej ofercie posiada skrzynię dwusprzęgłową. Podobnym rozwiązaniem dysponuje również Fiat.

Na poniższym filmie prezentujemy zasadę działania przekładni dwusprzęgłowej opracowanej właśnie przez włoskiego producenta oznaczoną DDCT.

Dowiedz się więcej na temat: zużycie paliwa | Nie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje