Są takie polskie pojazdy, które zdobywają cały świat

To już piąta nowość prezentowana przez firmę Melex Sp. z o.o. w tym roku. Tym razem w czasie targów Smart Mobility Expo w Gdańsku swoją premierę ma prototyp zapowiadający zupełnie nową linię modelową polskiej marki pojazdów elektrycznych.

 Nowa rodzina Melexów to nie tylko zupełnie zmieniona stylistyka, ale przede wszystkim nowe rozwiązania podnoszące komfort użytkowania i dające zupełnie nowe możliwości zastosowań.

Połączenie tradycji z nowoczesnością, to najkrótszy opis nowej rodziny pojazdów elektrycznych Melex. Są to nadal niewielkie, zwinne i ekonomiczne środki transportu dające bardzo wiele możliwości zastosowań. Jednak zupełnie nowe rozwiązania zastosowane w zawieszeniu i konstrukcji pojazdu sprawiają, że polski pojazd elektryczny po raz kolejny znacząco wyprzedza światową konkurencję.

Reklama

Nowa linia Melexów otrzyma oznaczenia rozpoczynające się od cyfry 4, stąd prototyp zapowiadający jej pojawienie się na rynku oznaczany jest symbolem 445. Dzięki nowej, oryginalnej stylistyce nie można go pomylić z żadnym innym pojazdem elektrycznym. Duże okrągłe światła nawiązują do pierwszych modeli Melexa, które powstawały w Mielcu od 1971 roku. Umieszczone poniżej prostokątne światła w technologii LED pełnią funkcję świateł dziennych, pozycyjnych i kierunkowskazów. Wyraźne przetłoczenia na masce harmonijnie łączą się z łagodnymi liniami osłon reflektorów. Uwagę zwracają również pomarańczowe elementy, które podkreślają nowoczesny charakter pojazdu.

Oprócz obramowań przednich reflektorów i szerokich linii umieszczonych na tylnych błotnikach kolorowe akcenty znajdziemy również na osłonach konstrukcji dachu i elementach deski rozdzielczej. Warto dodać, że klienci Melexa będą mogli wybrać dowolną kompozycję kolorów z palety RAL.

Po raz pierwszy pojazdy marki Melex mogą być również wyposażone w dwukolorową tapicerkę siedzeń. Zadbano przy tym nie tylko o atrakcyjny wygląd kanapy, ale również o wygodę podróżujących na niej osób.

Całkowicie nowe rozwiązania wprowadzono w konstrukcji przedniego zawieszenia. Zastosowano w nim podwójne wahacze, które zapewniają znacznie lepsze tłumienie nierówności, przez co podnoszą komfort użytkowania pojazdu. Dodatkową zaletą tej konstrukcji jest mały promień skrętu. Prototypowy pojazd jest w stanie zawrócić pomiędzy ścianami oddalonymi od siebie o zaledwie 5,6 m. Dział techniczny producenta nadal pracuje nad uzyskaniem jeszcze lepszego wyniku w wersji produkcyjnej.

Do napędu pojazdu zastosowano sprawdzone, nowoczesne i bezobsługowe silniki prądu przemiennego o mocy 3,3 lub 5,0 kW. Pozwalają one na sprawne poruszanie się pojazdem z pełnym obciążeniem i podjazd pod znacznie wzniesienia. Tego typu zespoły napędowe charakteryzują się mniejszym zapotrzebowaniem na energię elektryczną przez co nawet standardowy zestaw akumulatorów pozwala na pokonanie 80 km na jednym ładowaniu.

Seryjna produkcja nowej linii modelowej pojazdów Melex ma się rozpocząć jeszcze w tym roku. Na bazie prototypowego pojazdu niebawem powstaną również wersje pasażerska, golfowa, a także większe modele bagażowe. Będą ona produkowane równolegle z pojazdami serii N.Car.

Melex to jeden z najdłużej działających na świecie producentów pojazdów elektrycznych. Historia firmy rozpoczęła się w 1971 roku, kiedy w fabryce samolotów WSK Mielec zaczęły powstawać elektryczne wózki golfowe na potrzeby rynku amerykańskiego.

Obecnie Melex Sp. z o.o. jest prywatną, w pełni polską firmą oferującą około 100 różnych modeli pojazdów wykorzystywanych przez firmy z bardzo wielu branż. Są to pojazdy użytkowe służące do transportu osób i towarów, mogące przewozić do 8 osób lub do 1 250 kg ładunku. Jako jedne z nielicznych pojazdów tego typu posiadają homologację umożliwiającą poruszanie się po drogach publicznych Unii Europejskiej.

Najwięcej pojazdów marki Melex trafia na rynki Polski i Skandynawii, ale sieć dilerów tej marki sięga od Australii, poprzez niemal wszystkie kraje europejskie aż po Argentynę. Ciągle również prowadzone są rozmowy z firmami zainteresowanymi sprzedażą pojazdów elektrycznych na kolejnych rynkach na całym świecie.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy