Ruszyła produkcja nowego samochodu z Polski!

W gliwickiej fabryce General Motors oficjalnie ruszyła w piątek produkcja trzydrzwiowej wersji opla astry IV.

Inwestycja pochłonęła 325 mln zł (80 mln euro). Gdy w sierpniu 2012 r. rozpocznie się produkcja wersji sedan, łączne nakłady sięgną 120 mln euro.

"Do rozpoczęcia produkcji trzydrzwiowej astry GTC przygotowywaliśmy się wiele miesięcy. Choć formalnie jest to jedna z wersji astry IV, w praktyce jest to zupełnie inny samochód, zbudowany z innych części" - podkreślił dyrektor gliwickiej fabryki Andrzej Korpak.

Spośród elementów zewnętrznych tylko antena i obudowa zewnętrznego lusterka wstecznego są takie same jak w innych wersjach astry. Taka odmienność nowej wersji oznaczała konieczność dużych inwestycji, przede wszystkim na wydziałach spawalni i tłoczni.

Reklama

W tym roku zakład zamierza produkować ok. 17 (do 19) egzemplarzy astry GTC na godzinę, czyli ok. 17 tys. sztuk w sumie do końca tego roku. W przyszłym roku planowana jest produkcja rzędu 60-70 tys. aut.

"Na tyle szacujemy zapotrzebowanie rynku. Zauważalny w ostatnim czasie kryzys nieco nas zmartwił, liczymy jednak, że spowolnienie rynkowe tak szybko, jak się pojawiło, tak szybko zgaśnie" - ocenił dyrektor.

W ubiegłym roku gliwicka fabryka wyprodukowała ponad 158,7 tys. samochodów, przy zdolnościach produkcyjnych sięgających 207 tys. aut. Plan na 2011 rok zakłada produkcję ok. 175 tys. samochodów, z czego ok. 17 tys. stanowić będzie nowa trzydrzwiowa astra IV, ok. 20 tys. - astra III, a pozostałą część - główny model fabryki, czyli pięciodrzwiowa astra IV.

Model pięciodrzwiowy wytwarzany jest - oprócz Gliwic - także w dwóch innych fabrykach GM. Gliwicki zakład jest natomiast jedynym producentem astry GTC. Będzie także jedynym producentem astry w wersji cabrio - produkcja tego modelu ma ruszyć w styczniu 2013 r. Wcześniej, w sierpniu 2012 r., w Gliwicach ruszy produkcja astry IV w wersji sedan, przeznaczonej głównie na rynki Europy środowej i wschodniej, Turcji i Hiszpanii.

Gliwicki zakład zatrudnia obecnie ok. 3 tys. pracowników. W związku z uruchomieniem produkcji astry GTC oraz wersji sedan, zatrudnienie wzrosło o ponad 150 osób. Korpak ma nadzieję, że rozwinięcie produkcji astry daje zakładowi stabilność produkcji i zatrudnienia.

Nowa astra GTC z Gliwic została niedawno zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. W salonach w Polsce będzie dostępna od 18 listopada. Ceny zaczynają się od 76,8 tys. zł. Od czerwca w Europie zamówiono już ponad 15 tys. aut tego modelu.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Astra | nowe samochody | nowy samochód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy