Proporczyk na Maserati

Rok temu, na jesiennym salonie samochodowym we Frankfurcie swoją premierę miała kolejna ekskluzywna limuzyna włoskiej marki Maserati. Model nazwany został Quattroporte co znaczy czterodrzwiowy.

Wcześniej nową limuzynę obejrzał podczas wizyty w fabryce firmy w Modenie sam prezydent Włoch Carlo Azeglio Ciampi. Obejrzał i zachwycił się. 83-letni Ciampi znany jest z upodobania do szybkich i drogich samochodów. W zeszłym roku, podczas wizyty na torze wyścigowym w Fiorano w towarzystwie szefa Fiata, prezydent zasiadł za kierownicą sportowego samochodu i osobiście zrobił kilka okrążeń, podobno ku przerażeniu małżonki. Dlatego też kierownictwo firmy, a konkretnie szef Fiata (którego częścią jest Maserati) Luca Cordero di Montezemolo, podjęło szybko przytomną decyzję o ofiarowaniu prezydentowi wyprodukowanego jako pierwszy, specjalnego, opancerzonego egzemplarza Quattroporte. Prezydencka limuzyna ma granatowy kolor i skórzaną tapicerkę w naturalnym kolorze. Na przednich błotnikach zamocowany został prezydencki proporczyk. Ciampi sam dokonał wyboru elementów wyposażenia wnętrza. Quattroprte nie ma bowiem ustalonej listy wyposażenia wewnętrznego. Każdorazowo dopasowuje się je do wymagań i życzeń klienta. Można wybrać urządzenia elektroniczne, kolor tapicerki, kierownicy, deski rozdzielczej, itd., zażądać wstawek z trzech rodzajów szlachetnych gatunków drewna. Drugą limuzynę ze znaczkiem trójzębu otrzymał premier Włoch Silvio Berlusconi. Wybrał dla siebie szary lakier i beżowe wnętrze ze wstawkami z drzewa różanego.

Reklama

Quattroporte to flagowy model słynnego, włoskiego producenta samochodów sportowych i luksusowych Maserati. Reprezentuje modną ostatnio kategorię usportowionych limuzyn. Wnętrze pojazdu prezentuje wysoki poziom luksusu. Cała tapicerka wykonana jest ręcznie z najlepszych gatunków skóry, konsola środkowa i drzwi wyłożone są drewnem, a kierownica jest połączeniem skóry i drewna. Całość jest wykonana perfekcyjnie. W samochodzie montowane są seryjnie automatyczna klimatyzacja oraz sprzęt odtwarzający wysokiej klasy.

Limuzynę napędza aluminiowy silnik o ośmiu cylindrach w układzie V i o pojemności 3,2 litra. Silnik dodatkowo zaopatrzono w dwie turbosprężarki, co spowodowało, że Maserati dysponuje mocą 335 KM. Moment obrotowy uzyskiwany przez ten silnik wynosi 450 Nm, co pozwala na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 5,2 s i osiągnięcie maksymalnej prędkości 270 km/h. Do przeniesienia tak dużego momentu służy manualna sześcioprzełożeniowa skrzynia biegów. Przy takich osiągach zawieszenie musi spełniać najwyższe wymagania. Z przodu zastosowano ramę pomocniczą z zawieszeniem typu McPherson, z tyłu podwójne, wykonane ze stalowych rur wahacze i regulowany, czterostopniowy system tłumiący. Do zatrzymywania służą hamulce tarczowe przy wszystkich kołach zaopatrzone w system ABS.

Rocznie w fabryce w Modenie będzie powstawało około stu Quattroporte. Cena jednego egzemplarza sięga 200 tys. dolarów.

Porozmawiaj na Forum.

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | limuzyna | silnik | wizyta | firmy | maserati

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje