Porsche zmienia nazewnictwo modeli Boxster i Cayman

718 Boxster i 718 Cayman takie nazwy otrzymają dwudrzwiowe auta sportowe Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie po zmianach na rok modelowy 2016.

Oznaczenie 718 odwołuje się do przełomowego samochodu sportowego z 1957 roku, który w swoich czasach odnosił sukcesy w uznanych wyścigach długodystansowych. Ale 718 Boxster i 718 Cayman mają z nim więcej wspólnego - zarówno od strony stylistycznej, jak i technicznej. W przyszłości oba modele zostaną zaopatrzone w mocne, 4-cylindrowe silniki typu bokser z turbodoładowaniem. Roadster będzie pozycjonowany na wyższym poziomie cenowym niż Coupé - tak samo jak w przypadku modeli 911. Nowe „718” trafią na rynek w 2016 roku.

Seria modelowa 718 wykorzystuje koncepcję silnika 4-cylindrowego i kontynuuje historię samochodów sportowych Porsche. Ostatnim przykładem jest tu wyścigowy prototyp LMP1 919 Hybrid, również zasilany turbodoładowaną jednostką o 4 cylindrach i pojemności 2 litrów. Pozwolił on wywalczyć Porsche nie tylko podwójne zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, ale również tytuły mistrzowskie w klasyfikacji konstruktorów i kierowców w zakończonym niedawno sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC).

Reklama

Historia 718: 4-cylindrowy bokser z długą listą zwycięstw

Jednostki o czterech cylindrach mają w Porsche długie tradycje - a zasilane nimi samochody zdążyły odnieść wiele sukcesów w wyścigach. W późnych latach 50-tych model 718, następca legendarnego Porsche 550 Spyder, otrzymał szczytowe wcielenie 4-cylindrowego boksera. Mocny silnik dał mu przewagę nad licznymi rywalami i sukcesy m.in. w 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring (rok 1960) oraz w Mistrzostwach Europy w Wyścigach Górskich (European Hill Climb Championship; okres 1958-1961).

W latach 1959-1960 model trzykrotnie triumfował w legendarnym wyścigu Targa Florio na Sycylii. W 24-godzinnym maratonie Le Mans w 1958 roku Porsche 718 RSK z 4-cylindrową jednostką o mocy 142 KM wywalczyło zwycięstwo w swojej klasie.

Porsche 919 Hybrid: technologiczny pionier

W 2014 r., wraz z prototypem LMP1 919 Hybrid, Porsche powróciło do rywalizacji w topowej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) i słynnego maratonu Le Mans.

Zaprojektowany pod kątem uzyskania ekstremalnej wydajności, model ten jest najbardziej skomplikowanym samochodem, jaki kiedykolwiek zbudowali inżynierowie Porsche. Od początku służy jako platforma badawcza dla technologii, które znajdą zastosowanie w przyszłych modelach seryjnych. Do jego napędu służy 4-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2 litrów, połączony z dwoma różnymi systemami odzyskiwania energii.

Dowiedz się więcej na temat: Porsche Boxster | Porsche Cayman
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy