Polskie silniki w Corolli i Avensis

W Jelczu-Laskowicach, 25 km na południowy wschód od Wrocławia, w obecności 150 zaproszonych gości, odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod fabrykę Toyota Motor Industries Poland Sp. z o.o. (TMIP). Wzięli w niej udział przedstawiciele Toyota Motor Corporation (TMC) oraz Toyota Industries Corporation (TICO).

Rząd polski reprezentowany był przez przedstawicieli Ministerstwa Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej. Obecne były władze i administracja regionu. Ze strony Toyoty w uroczystości wzięli udział: Kosuke Ikebuchi, wiceprezes Zarządu TMC, prezes TICO Akira Yokoi oraz prezydent TMIP Satoshi Kaseda.

Jelczańskie silniki wysokoprężne o pojemności 2.0 litra montowane będą w Corolli produkowanej przez Toyota Motor Manufacturing (W. Brytania) Ltd. (TMUK) i Toyota Motor Manufacturing Turkey Inc. (TMMT) oraz w Avensisie produkowanym również w Wielkiej Brytanii. Produkcja rozpocznie się w roku 2005, jej wielkość będzie sukcesywnie zwiększana ze 150 000 do 180 000 sztuk. Koszt inwestycji w Jelczu-Laskowicach oblicza się na 200 mln euro (25 miliardów jenów przy przeliczniku 128 jenów do euro). Zakład zatrudniać będzie 500 osób.

Budowa fabryki zakończy się w grudniu 2003, a jej wyposażanie rozpocznie w kwietniu 2004. Nowa fabryka to kolejny krok zaangażowania Toyoty w Polsce - poprzednia inwestycja w dolnośląskim Wałbrzychu - zakład Toyota Motor Manufacturing Poland Sp. z o.o. (TMMP) już produkuje skrzynie przekładniowe do europejskich samochodów Toyoty.

Reklama

W końcu 2004 TMMP rozpocznie także produkcję silników benzynowych i przekładni manualnych do małolitrażowych samochodów, które od 2005 r. będą wytwarzane w czeskim Kolinie przez Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech (TPCA), spółkę joint-venture zawiązaną przez TMC i grupę PSA. O japońsko-francuskiej inwestycji w Czechach pisaliśmy TUTAJ

Spółka TMIP:
Siedziba: Jelcz-Laskowice, Polska
Nazwa: Toyota Motor Industries Poland Sp.zo.o (TMIP)
Prezydent: Satoshi Kaseda
Produkcja: Silniki diesla 2.0 do Toyoty Corolla (TMUK/TMMT) oraz Toyoty Avensis (TMUK)
Planowana wielkość produkcji: 150 000 do 180 000 sztuk rocznie
Powierzchnia zakładu: ok. 300 000 m2
Powierzchnia zadaszona: ok. 30 000 m2
Koszt inwestycji: 200 mln euro (ok. 25 mld jenów przy relacji 128 JPY do EUR)
Data założenia: październik 2002
Rozpoczęcie produkcji: początek roku 2005
Planowane zatrudnienie: 500 osób

Satoshi Kaseda, Dyrektor Toyota Industries Corporation, Dyrektor Wykonawczy Toyota Motor Industries Poland Sp.zo.o

Urodził się 2 Maja 1954 roku. Jest absolwentem Uniwersytetu Kyusyu, gdzie studiował na kierunku Technologia Produkcji. W 1984 r. rozpoczął pracę w Toyoda Automatic Looms (Zakład Produkcji Automatycznych Krosien Toyody), która w 2001 r. zmieniła nazwę na Toyota Industries Corporation, "TICO".

Pan Kaseda przez cały okres swojej kariery zawodowej koncentrował się na sprawach związanych z technologią produkcji. W ramach swoich obowiązków zawodowych był odpowiedzialny za kwestie technologii produkcji silników, odlewów oraz wózków widłowych.

W 1994 r. wyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie objął stanowisko Menedżera Zarządzającego Działu Technologii Produkcji w "Toyota Industrial Equipment Manufacturing", która jest filią Toyota Industries Corporation w zakresie produkcji wózków widłowych. W 2001 r. Pan Kaseda objął stanowisko Menedżera Zarządzającego ds. Technologii Produkcji w Zakładzie Produkcji Silników należącym do Toyota Industries Corporation. W 2002 r. otrzymał nominację na stanowisko Dyrektora oraz Członka Zarządu Toyota Industries Corporation.

Obecnie z ramienia Toyota Industries Corporation odpowiada za działania firmy w Polsce. Pan Kaseda jest miośnikiem przyrody, a jego hobby jest wędkarstwo. Satoshi Kaseda mieszka w Nagoya City wraz z żoną oraz trzema synami.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy