Polski producent samochodów sprzedaje udziały. Mogą być twoje!

Spółka Elimen SA, która w ubiegłym roku zaprezentowała elektryczny pojazd dostawczy Elimen E-VN1, ogłosiła zapisy na akcje. Nowi inwestorzy mają szansę objąć w sumie ponad 11 proc. udziałów.

Dziełem spółki jest nietypowy - opracowany w całości w naszym kraju - pojazd, który zobaczyć można było po raz pierwszy 5 czerwca 2018 roku w czasie II Międzynarodowego Forum Energetyka i Środowisko EkoZakopane.

Samochód w ogromnej mierze bazuje na kompozytach. Ultralekkie materiały wykorzystano do budowy platformy podłogowej i większości elementów nadwozia. Auto napędzane jest zaprojektowanym i wyprodukowanym w Polsce bezszczotkowym (w technologii BLDC) silnikiem elektrycznym o mocy 14,9 kW. Układ szybkiego ładowania oraz wszystkie systemy elektroniki pokładowej, w tym komputer główny i komputer sterujący baterii, również zostały zaprojektowane i wykonane w naszym kraju.

Reklama

Największą zaletą Elimena jest modułowa platforma, która pozwala na szybkie dostosowanie pojazdu do potrzeb dowolnej branży. W zależności od konfiguracji przestrzeń ładunkowa to ponad 4 m3. Ładowność wynosi do 800 kg. Dostęp do przestrzeni ładunkowej, w zależności od konfiguracji, znajduje się w centralnej bądź centralnej i tylnej części. Szerokie otwory załadowcze o wymiarach 1480x2050 (środek) oraz 1000x2170 (tył) mogą być zamykane automatyczną szybką roletą. Producent deklaruje, że koszt pokonania 100 km wynosi zaledwie 7 zł. Na jednym ładowaniu pojazd może pokonać dystans nawet do 300 km.

Elimen to akronim od słów: Elektryczny, Lekki, Innowacyjny, Mobilny, Ekologiczny i Nowoczesny. Spółki należące do grupy to obecnie: Elimen City - producent lekkiego samochodu dostawczego E-VN1, Elimen Racing - firma tworząca elektryczne samochody wyścigowe spełniające wymogi techniczne kategorii Rallycross, Geecogen - spółka technologiczna rozwijająca innowacyjne, wielopaliwowe generatory prądu do szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych oraz City El - producent trójkołowego pojazdu elektrycznego, który - w założeniach - wypełnić lukę pomiędzy samochodem a skuterem.

Warto przypomnieć, że spółka Elimen Racing stworzyła elektryczny model E-RX1. To przebudowany Ford Fiesta o mocy ponad 300 KM, który osiąga setkę w mniej niż 4 sekundy. Będzie to jedno z aut, na bazie których spółka planuje uruchomić pierwszą na świecie ligę wyścigową elektrycznego rallycrossu. Na to przedsięwzięcie spółka posiada już akredytację Polskiego Związku Motorowego.

W ramach emisji Elimen Group planuje zebrać kwotę 4 milionów złotych. Większość  wykorzystana zostanie właśnie na uruchomienie ligi Elimen Rallycross. Ponadto Grupa zamierza zainwestować w przygotowanie dokumentacji homologacyjnej i uruchomienie seryjnej produkcji modelu E-VN1. Chodzi o zakup specjalistycznego sprzętu służącego do produkcji elektrycznych zespołów napędowych, rozwój algorytmów trakcyjnych i systemów wektorowania ciągu oraz sprzedaż zminiaturyzowanych stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych.

Elimen oferuje pakiety akcji o wartości od 90 do 100 000 złotych. Wszystkie pakiety gwarantują certyfikat, udział w corocznym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy oraz tytuł "Ambasadora elektromobilności".

opr. Paweł Rygas


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy