Polska marka europejskim potentatem. Mamy się czym chwalić!

Niewielu jest rdzennie polskich producentów z branży motoryzacyjnej, którzy mogą się pochwalić błyskotliwą międzynarodową karierą. Oprócz bolechowskiego Solarisa należy do nich, wywodzący się z Wielunia, Wielton.

Firma, która jest dziś europejskim potentatem w dziedzinie budowy przyczep i naczep dla transportu samochodowego oraz rolnictwa, bez wątpienia zaliczy ubiegły rok do udanych. Przychody były o 1/3 wyższe niż na koniec 2017 roku, a zysk netto przypadający akcjonariuszom Wieltona zamknął się rekordową kwotą 77,3 mln zł!

Całkowita sprzedaż Grupy Wielton w 2017 roku wyniosła 15 109 sztuk naczep i przyczep drogowych oraz podobnych pojazdów dla rolnictwa. Składają się na niego wszystkie należące do Grupy marki: Wielton, Viberti, Fruehauf, a także sprzedaż spółki Langendorf w okresie od sierpnia do grudnia ubiegłego roku. W porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, kiedy sprzedano 12 859 sztuk, skumulowany wynik jest wyższy o 17,5 proc. Za blisko 70 proc. ogółu sprzedaży (10 574 szt.) odpowiadają zamówienia od zagranicznych klientów.

Reklama

Rekordowe przychody ze sprzedaży odnotowano na wszystkich rynkach. We Francji sprzedaż należącej do Wieltona francuskiej spółki Fruehauf SAS wyniosła 5 020 sztuk i - w stosunku rok do roku - była wyższa o 5,8 proc.

We Włoszech, gdzie wielkość całego rynku szacowana w oparciu o rejestracje wyniosła 16 142 sztuki, należąca do Grupy spółka Viberti zanotowała wzrost sprzedaży o 34,2 proc. (do poziomu 882 sztuk). Przychody spółki w 2017 roku wyniosły 85 mln zł (wzrost o 24,1 proc).

Duży wzrost widoczny był również na rynku rosyjskim, gdzie dobra koniunktura przełożyła się na zwiększoną sprzedaż wszystkich produktów. W sumie u naszych wschodnich sąsiadów Grupa sprzedała łącznie 1758 pojazdów, co oznacza rekordowy wzrost o 141,2 proc.

Warto przypomnieć, że Grupa Wielton bardzo skutecznie buduje swoją pozycję na rynku europejskim w oparciu o przejmowanie silnych lokalnych marek. W maju 2015 roku Wielton stał się właścicielem firmy Fruehauf - wiodącego producenta naczep i przyczep we Francji. W sierpniu 2017 roku do Grupy dołączyła włoska spółka Viberti Rimorchi (dawniej Italiana Rimorchi).

Inwestycje poczynione w kraju w 2017 roku objęły m.in. linię lakierniczą do antykorozyjnego zabezpieczania podwozi i skrzyń metodą kataforezy oraz lakiernię, które znajdują się obecnie w fazie testów. W ostatnim czasie do użytku oddana została linia nr 4 do spawania skrzyń wywrotek w nowo wybudowanej hali spawalni. W kolejnym kwartale uruchomione zostaną dwie zautomatyzowane linie do spawania belek głównych ram naczep. W fazie testów jest także zautomatyzowana linia lakiernicza do antykorozyjnego zabezpieczania podwozi i skrzyń metodą kataforezy oraz lakiernia.

Polska firma jest obecnie trzecim co do wielkości producentem naczep i przyczep w Europie!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy