Polacy kupili już 20 tysięcy dacii

Na drogi wyjechał 20 000. egzemplarz dacii sprzedany w Polsce - jubileuszowym modelem jest logan pick-up z silnikiem benzynowym 1.6.

Taki wynik sprzedaży udało się osiągnąć po 7 latach obecności marki na naszym rynku. Dacia stałą się tym samym ważnym graczem.

Reklama

Pierwszym modelem Dacii wprowadzonym na polski rynek w 2004 roku był logan. Polacy niespecjalnie darzyli zaufaniem powracająca markę, dlatego logan sukcesu nie odniósł - w 2005 roku znalazł tylko 2 400 nabywców..

W 2007 roku gama została poszerzona o wersję kombi MCV, którą klienci cenili za niespotykane wówczas możliwości ładunkowe oraz możliwość przewożenia 7 dorosłych osób. Logan MCV był wówczas - i pozostaje nadal - jedynym 7-osobowym autem w tak niskiej cenie.

Jednak przełomem okazał się dopiero zaprezentowany w 2008 roku 5-drzwiowy hatchback o nazwie sandero, który szybko stał się najlepiej sprzedającym się autem Dacii.

W 2007 roku ofertę poszerzono o logana pick-up. Auto wyróżnia się w swojej kategorii dużą ładownością, która wynosi 800 kg dla wersji benzynowej i 770 kg dla wersji z fabryczną instalacją LPG. Samochód został zaprojektowany z myślą o drobnych przedsiębiorcach poszukujących prostego i praktycznego samochodu dostawczego z otwartym nadwoziem, przystosowanym do łatwej zabudowy w zależności od potrzeb.

Hitem ostatnich miesięcy jest duster, który zadebiutował na polskim rynku wiosną 2010 roku. Cieszy się on dużą popularnością nie tylko w Polsce, gdzie sprzedano już prawie 3,5 tysiąca sztuk, ale we wszystkich krajach, w których jest dostępny. Atutem dustera jest niska cena, a także opcjonalny napęd na wszystkie koła. W efekcie sprzedaż tego modelu w Polsce przekracza sprzedaż pozostałych modeli Dacii razem wziętych.

Obecnie na polskim rynku dostępne są cztery modele Dacii w segmencie aut osobowych: logan, sandero, logan MCV i duster oraz dwa modele dostawcze - logan pick-up i logan van. W maju do sprzedaży weszły pierwsze auta Dacii z fabryczną instalacją gazową (ofertą objęto oba modele samochodów dostawczych), w czerwcu poszerzono ofertę LPG o trzy modele osobowe (logan, logan MCV oraz sandero).

Wzrost sprzedaży samochodów Dacii jest odzwierciedleniem zmiany mentalności nabywców. Wcześniej klienci mieli opory przez kupowaniem samochodu w niskiej cenie. Obecnie, według badania firmy Cételem przeprowadzonego w 2010 roku, na najważniejszych rynkach europejskich, klienci coraz częściej poszukują samochodów w rozsądnej cenie.

Koncern Renault planuje dalszy rozwój marki i zwiększenie sprzedaży miedzy innymi poprzez wprowadzanie nowych modeli w gamie Dacii. W najbliższych planach jest nowy model dostawczy i nowy samochód rodzinny, które pojawią się na polskim rynku w 2012 roku.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje