Pagani zonda po raz ostatni

Jeśli ktoś zamierzał kupić pagani zondę, to mamy dla niego złą wiadomość.

Włoska firma zakończyła produkcję wersji drogowej tego pojazdu. Ostatni egzemplarz opuścił już fabrykę w Modenie. Obecnie w produkcji została tylko ekstremalnie droga pagani zonda R, która budowana jest z przeznaczeniem do jazdy po torach.

Pagani zonda to pojazd, który śmiało można postawić w jednym rzędzie z ferrari i lamborghini. Jego źródłem napędu jest pochodzący od AMG silnik V12. Pierwsza wersja, C12 dysponowała mocą 408 KM generowaną z 6 litrów pojemności. Później pojawiła się zonda C12 S, która napędzana była silniki o pojemności 7.3 i mocy 555 KM. Przyspieszała ona do 100 km/h w 3.7 s, a prędkość maksymalna wynosiła 354 km/h.

Ostatecznie w 2005 roku pojawiła się zonda F (F pochodzi od nazwiska byłego kierowcy F1, Manuela Fangio, przyjaciela Horacio Paganiego), z silnikiem o mocy 602 KM. Ponadto dostępna była specjalna wersja clubsport o mocy 685 KM.

Na koniec dobra wiadomość. W przyszłym roku zadebiutować ma zupełnie nowy samochód ze stajni Paganiego, który zastąpi kultową już zondę.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wiadomość | Zonda | Pagani | Pagani Zonda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy