Oto 10 najtańszych w eksploatacji samochodów

CarMD, amerykańska firma prowadząca sieć certyfikowanych warsztatów w całej Ameryce, opublikowała raport Vehicle Health Index zawierający listę modeli z poszczególnych roczników o najniższych kosztach serwisowych. Pierwsze cztery miejsca zajęły samochody Toyoty i Lexusa.

Zwycięzcą okazała się Corolla z 2015 roku. Wyniki rankingu są kombinacją wysokiej bezawaryjności oraz niskich kosztów części i napraw. Badanie objęło wszystkie modele z lat 1996-2015. Oto pierwsza dziesiątka samochodów najtańszych w serwisie wg CarMD

1. 2015 Toyota Corolla: 0.013
2. 2013 Lexus ES: 0.013
3. 2014 Toyota Prius: 0.016
4. 2013 Toyota Avalon: 0.016
5. 2013 Honda Fit: 0.016
6. 2014 Volkswagen Passat: 0.017
7. 2014 Hyundai Sonata: 0.017
8. 2014 Ford Edge: 0.018
9. 2015 Chrysler Town & Country: 0.018
10. 2014 Kia Optima: 0.018

Reklama

W zestawieniu producentów pierwsze miejsce zajął Hyundai, zaś drugie Toyota. Hyundai swoja pozycję zawdzięcza bardzo niskim cenom części, natomiast Toyota okazała się najlepsza ze wszystkich producentów pod względem niezawodności. W jej samochodach zarejestrowano najmniej usterek, zaś średnie ceny napraw w autach japońskiej firmy spadły o 15% z $480 w 2014 roku do $411 w 2015 roku. Toyota zajęła też pierwsze miejsce pod względem liczby modeli w pierwszej setce rankingu.

Raport Vehicle Health Index opiera się na danych firmy na temat napraw związanych z zapaleniem się kontrolki "sprawdź silnik", przeprowadzonych przez mechaników pracujących w sieci warsztatów CarMD w całych Stanach Zjednoczonych. Wszyscy mechanicy zdobyli certyfikat Automotive Service Excellence (ASE). Tegoroczny raport opiera się na danych o 251 000 napraw przeprowadzonych między 1 października 2014 a 30 września 2015. Mechanicy uzupełniają ją na bieżąco, jak tylko zdiagnozują usterkę w samochodzie klienta - wpisują rodzaj naprawy oraz jej koszt.

"Raport CarMD to jedyny w Ameryce coroczny ranking oparty w całości na rzeczywistych usterkach samochodów będących w użytku oraz na kosztach wykonanych napraw - powiedział Ieon C. Chen, CEO CarMD. - Dane o rzeczywistych naprawach, które miały miejsce, to cenna informacja dla osób zainteresowanych zakupem samochodu".


Dowiedz się więcej na temat: Lexus | Toyota | Hyundai | usterki samochodów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy