Opel Mokka i Insignia z nowymi silnikami

Opel odświeża paletę wysokoprężnych jednostek napędowych. W salonach niemieckiej marki pojawią się wkrótce modele Mokka i Insignia z nowymi silnikami o zapłonie samoczynnym.

Mniejsza jednostka - 1,6 l CDTI - trafi pod maskę Mokki. Silnik zastąpić ma wysłużony motor 1,7 CDTI. Nowy motor o aluminiowym bloku i głowicy legitymuje się mocą 136 KM i maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Oznacza to, że z litra pojemności konstruktorom udało się wycisnąć aż 85 KM.

Mokka z wysokoprężnym 1,6 l CDTI standardowo oferowana będzie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Auto w takiej konfiguracji przyspiesza do 100 km/h w 9,9 i osiąga prędkość maksymalną 191 km/h. Zdaniem producenta, rzecz jasna w cyklu pomiarowym, średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,1 l/100 km.

Reklama

Nowością jest też motor 2,0 l CDTI o mocy 170 KM, który trafiać będzie pod maskę modelu Insignia. Silnik może się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm dostępnym w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Flagowy model z tą jednostką napędową przyspiesza do 100 km/h w 9 s i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h.

Przedstawiciele Opla podkreślają wysoką kulturę pracy i niewielki hałas generowany przez nowe silniki. Obie jednostki wyposażone są we wtryskiwacze pracujące pod ciśnieniem 2 tys. barów, które potrafią wykonać nawet 10 wtrysków na jeden cykl pracy tłoka. Sterownice turbosprężarki wyposażone zostały w napęd elektryczny, dzięki czemu uzyskano aż o 20 proc. szybszą reakcję na gaz, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych rozwiązań podciśnieniowych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Opel Mokka | Opel Insignia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy