Nowy silnik 1.5 TSI w Volkswagenie Golfie

Volkswagen rozszerzył gamę silników oferowanych do Golfa i do Golfa Varianta o benzynową jednostkę 1.5 TSI o mocy 130 KM.

Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik, który pracuje w cyklu Millera, jednocześnie oferuje wysoki moment obrotowy i korzyści wynikające z zastosowania bezpośredniego wtrysku paliwa. Wysoki stopień sprężania sprawia, że nowa jednostka napędowa odznacza się większą wydajnością i znacząco niższym zapotrzebowaniem na paliwo. W wypadku Golfa - w zależności od wyposażenia - oznacza to zużycie paliwa w cyklu pomiarowym w wysokości od 4,8 do 5 l na 100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie od 110 do 116 g/km.

Czterocylindrowy silnik cechuje się cichą pracą i wysokim momentem obrotowym dostępnym już przy niskich prędkościach obrotowych. Maksymalny moment wynoszący 200 Nm jest do dyspozycji już od 1400 obr./min i utrzymuje się na takim poziomie aż do 4000 obr./min. To główna zasługa turbosprężarki o zaawansowanej konstrukcji ze zmienną geometrią łopatek turbiny (VTG). Golf 1.5 TSI osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 210 km/h.

Wraz z tą jednostką napędową Volkswagen po raz pierwszy oferuje w Golfie silnik z funkcją żeglowania. Przy prędkości do 130 km/h silnik - współpracujący z przekładnią o dwóch sprzęgłach - wyłącza się, gdy tylko kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu. Wówczas samochód zaczyna "żeglować", a kompaktowych rozmiarów litowo-jonowy akumulator dostarcza zasilanie do urządzeń elektrycznych, takich jak wycieraczki, reflektory czy system audio.

W zależności od obciążenia jednostki napędowej, podczas jazdy z prędkością obrotową silnika w przedziale od 1400 do 3200 obr./min., system odłączanych cylindrów (Active Cylinder Management) niewyczuwalnie dla kierowcy wyłącza również dwa z czterech cylindrów, co zdecydowanie ogranicza zużycie paliwa i emisję spalin.

Silnik 1.5 TSI o mocy 130 KM można zamówić zarówno do Golfa w wersji hatchback, jak i do Golfa w wersji Variant z wyposażeniem Comfortline i Highline. Ceny Golfa z tym silnikiem zaczynają się od 85 190 złotych, a Golfa Varianta - od 90 790 złotych w połączeniu z sześciobiegową przekładnią mechaniczną.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje